اچ. پی. وی

‘۵-ادویه،جوشانده های گیاهی،پیاز :این خوراکیها باعث (RGO=Gastroesophageal Reflux Disease ) یا رفلاکس معده می شوند ‘ ‘۶-نعناع :برخلاف باورهای گذشته نه تنها به هضم کمک نمی کند بلکه بدون شک باعث تحریک عطسه، سرفه، دست دادن و تماس با اشیا در مدارس منتقل می‌شود ‘ ‘توصیه بسیار جدی به دانش آموزان برای مقابله با آنفولانزا پاکیزه نگه داشتن دست‌ها در طول حضور در مدرسه و رعایت یک متر فاصله از افراد مبتلاست

نشده و نياز به اقدام فوري نيست. عنكبوت بيوه سياه و عنكبوت قهوه‌اي دو گونه خطرناك عنكبوت‌ها nهستند كه نيش آنها مي‌تواند كشنده باشد. عنكبوت سياه در محيط‌هاي گرم و خشك بويژه زيرزمين‌ها، اتاق‌هاي زير شيرواني يا زير سينك‌هاي ظرفشويي يافت مي‌شوند. نيش اين حشره مشكلاتي همچون آنفلوآنزا ايجاد كرده و نيازمند اقدام اورژانسي است. سم اين عنكبوت بسيار سمي و وابسته به نوروتوكسين‌هاست كه احساس گرگرفتگي و سرما، سردردهاي شديد، دردها و اسپاسم‌هاي شديد عضلاني، نبود حفظ تعادل، دشواري در تنفس، انقباض و تب بالا ايجاد مي‌كند. كودكان بيشتر در معرض خطر هستند. nموثرترين روش تا قبل از رساندن به مركز درماني شست و شوي محل با آب و صابون و بالا نگه داشتن عضو از سطح قلب جهت كاهش خون‌رساني به عضو تا رساندن به مركز درماني است ‘ ‘اما عنكبوت قهوه‌اي به مراتب از گونه قبلي عنكبوت‌ها خطرناك‌تر بوده و سم مهلك‌تري دارد. اين حشره در محل‌هاي تاريك و مرطوب و دور از چشم انسان‌ها زندگي مي‌كند و بيشتر كنار جعبه‌هاي مقوايي، اتاق‌هاي زير شيرواني، قفسه‌ها يا كشوها يافت مي‌شود. از بين رفتن و مرگ بافت اطراف محل گزش، از nبرجسته‌ترين دارودرمانی و اصلاح فعالیت های روزمره در منزل و محیط کار در راستای بهبود وضعیت خود بهره مند شود ‘ n‘۱) اصلاح رژیم غذایی و کاهش وزنپزشکان در گام نخست، با تدوین یک برنامه غذایی مناسب به بیمار کمک می کنند با اصلاح الگوی غذایی به وزن مطلوب برسد زیرا وزن بالا، تشدیدکننده بیماری است ‘ ‘۲) ورزش درمانیگام بعدی، ورزش درمانی است. برای این بیماران، ورزش های هوازی مانند پیاده روی و شناکردن مناسب هستند و باید همراه با ورزش های قدرتی ایزومتریک ماهیچه چهارسر ران انجام شوند. انجام ورزش هوازی باید به صورت منقطع باشد و تا آستانه شروع درد ادامه یابد. برای مثال nبه جای ۳۰ دقیقه پیاده روی مداوم بهتر است که بیمار ۳ بار و هر بار ۱۰ دقیقه (یا حتی ۵ بار و هر بار ۶ دقیقه) به فعالیت ورزشی بپردازد. حداکثر سیکل های زمانی را نیز آستانه آغاز درد تعیین می کند ‘ ‘۳) دارو درمانیبرای کاهش درد، بیمار می تواند با تجویز پزشک از داروهای کاهنده التهاب و ابزارهای توانبخشی تولیدکننده گرما استفاده کند و در پایان نیز توصیه می شود برای انجام فعالیت های روزمره بدون درد، به متخصصان پزشکی ورزشی مراجعه کند ‘ ‘برای انجام ورزش های بزرگ شدن محسوس تیروئید، همه از علائم تیروئید به شمار می روند ‘ ‘پوست و مو شدیداً دربرابر مشکلات تیروئید آسیب پذیر هستند و به ویژه، ریزش مو یکی از متداول ترین علائم مشکلات تیروئید می باشد. در کم کاری تیروئید، موها معمولاً شکننده، زبر و خشک می nشوند که خیلی راحت شکننده شده و می ریزند. پوست نیز ممکن است شدیداً زبر، خشک و پوسته پوسته شود. در کم کاری تیروئید، معمولاً ریزش موی غیرطبیعی در لبه بیرونی ابرو ایجاد می شود. در پُرکاری تیروئید، ریزش موی جدی اتفاق افتاده و پوست نیز حساس و نازک می شود ‘ ‘کم کاری تیروئید معمولاً با یبوست جدی و طولانی مدت همراه است درحالیکه پُرکاری تیروئید با اسهال و سندرم روده آسیب پذیر همراه است ‘ ‘کم کاری تیروئید معمولاً موجب سنگین تر شدن، دردناک تر شدن و بیشتر nشدن عادت ماهیانه می شود و در پُرکاری تیروئید معمولاً عادت ماهیانه بسیار کوتاه، سبک و دیر به دیر خواهد شد. مشکلات تیروئیدی که تشخیص داده نشده و درمان نمی شوند ممکن است منجر به ناباروری نیز شوند ‘ ‘اگر مشکلات تیروئید در خانواده شما موروثی باشند، شما بیشتر در معرض ابتلا به آنها قرار دارید. البته ممکن است از کمک انگشت شست ماساژ دهید. در این حالت می‌توانید از ماساژ فشاری یا ماساژ دورانی بهره بگیرید که به ترتیب، با فشار دادن انگشت و چرخاندن انگشت روی یک نقطه انجام می‌شود ‘ ‘خستگی دست‌ها را کاهش دهیدبرای ماساژ دست‌ کافی است دست‌هایتان را ریلکس و آرام کنید و با کمک فشار سرانگشتان‌تان برای تقویت و کاهش اسپاسم‌‌ها و انقباض‌های ناشی از کار اقدام کنید. بهترین روش برای اجرای nتکنیک‌های ماساژ آن است که عضلات دست را از آرنج به سمت سرانگشتان دست ماساژ دهید؛ به این ترتیب با اجرای این تکنیک می‌توانید خستگی را از سرانگشتان دستتان به خارج از بدن هدایت کنید ‘ ‘عضلات شکم را تقویت کنیدبرای اجرای آخرین مرحله ماساژ به پشت دراز بکشید و با کمک هر دو دست، عضلات شکم خود را ماساژ دهید. حتی می‌توانید روی زمین به پهلو دراز بکشید و با کمک فشار انگشت شست و ۴ انگشت دیگر خستگی و انقباض‌ را از عضلات خسته پهلو و شکم دور کنید.با کمک فشار nانگشت شست و ۴ انگشت دیگر خستگی و انقباض‌ را از عضلات خسته پهلو و شکم دور کنید ‘ ‘با رزماری اسپاسم را مهار کنیدبرای تهیه این روغن بهتر است یکی از روغن‌های رزماری، هل یا ریحان را انتخاب