تریپانوزومی

کوتاه نگه دارید.اگر نمی توانید از ناخن جویدن جلوگیری کنید،ناخن هایتان را nبه کمی وازلین آغشته کنید.آن وقت ناخن هایتان مزه ناخوشایندی می گیرد ‘ ‘● از بطری های پلاستیکی دوباره استفاده می کنید بدون که درباره علائم یک بیماری مطلبی می خوانم، ابتدا در خودم دنبال آنها علائم می گردم nو گاهی نگرانی وجودم را فرامی گیرد ‘ ‘اما قصد ما از نوشتن این قبیل مطالب صرفا هشدار دادن به افرادی است که اهمیت

(مانند nبدشکل شدن عروق پا) را از بين نمي‌برد، بنابراين بيماراني که مي‌خواهند بدشکلي پاي خود را از بين ببرند، بايد به متخصصان پوست يا عروق مراجعه كنند تا شايد با درمان‌هاي ليزري، کمي وضعيت ظاهري پاي اين عزيزان بهبود يابد ‘ ‘ديابتي‌ها جوراب نخي بپوشندديابت يکي از بيماري‌هايي است که بايد هميشه (مخصوصا در دوران سالمندي) به شدت مراقب آن بود و اجازه ابتلا به عوارض ناشي از آن مانند زخم پاي ديابتي را نداد. يکي از اتفاق‌هايي که معمولا با افزايش سن در اين بيماران nرخ مي‌دهد، کاهش حس لامسه پاست. يعني ممکن است يک سالمند مبتلا به ديابت در اثر پوشيدن کفش نامناسب يا برخورد پاها با اشياء مختلف دچار آسيب شود اما به دليل كاهش حس لامسه پا متوجه زخم و آسيب نشود. به همين دليل پوشيدن جوراب براي تمام سالمندان مبتلا به ديابت، ضروري و الزامي است ‘ ‘جوراب ديابتي بايد حتما نخي باشد تا امکان تعريق و رشد ميکروب‌ها و قارچ‌ها در ناحيه پا و لابه‌لاي انگشتان آنها به وجود نيايد. سالمندان ديابتي بايد هر شب جوراب‌ها و پاهاي خود را nبشويند و هميشه جوراب پاکيزه به پا داشته باشند. ضمن اينکه بايد هميشه پا و بين انگشتان می‌تواند کمک کننده باشد ‘ ‘آیا پس از عمل جراحی فتق مردان قادر به برقراری روابط زناشویی هستند؟روابط زناشویی بعد از عمل فتق ربطی به عمل نداشته و هر وقت‌که بیمار درد نداشته باشد می‌تواند رابطه جنسی برقرار کند ‘ ‘فتق مغبني و راني (بافت هم‌بند ناحيه‌ی كشاله ران درگير است)فتق شكافي (از لابه‌لاي عضلات ناحيه‌اي كه تحت عمل جراحي قرار گرفته است)فتق نافي (در نوزادان رخ مي‌دهد و مشكل در عضلات اطراف ناف nاست)فتق اپي گاستريك (در قسمت فوقاني شكم و بين جناغ سينه و ناف رخ می‌دهد)فتق اطراف ناف (در اطراف ناف و بيشتر در خانم‌ها رخ مي‌دهد)علايم شايعتورمي كه معمولاً با فشار ملايم يا درازكشيدن به جاي خود بر مي‌گردد.گاهي ناراحتي يا درد خفيف در محل بيرون زدگيتورم در كيسه بيضه، با يا بدون درديبوست، سوءهاضمهندرتاً استفراغ، علامت خطرناكي است.عللسرفه و برونشیتسیگارچاقیحاملگیآسیت (اب آوردن شکم)زور زدن (یبوست ، بزرگی پروستات)وزن تولد کم‌تر از ۱۵۰۰ گرمسابقه‌ی nخانوادگی فتق (هشت برابر)برش جراحیوجود يك ضعف در بافت هم‌بند يا ديواره عضلاني. اين ضعف ممكن است از همان آغاز زندگي وجود داشته باشد يا بعداً به‌وجود آيد. تواند شخص را ناراحت و دست پاچه کند. داروهای ضد سرفه هم فقط به طور موقتی علائم آن را کاهش می دهند و خیلی کم روی عفونت، سوزش و تولید خلط در مجاری تنفسی که باعث ایجاد سرفه می شوند، تاثیر می گذارند ‘ ‘۱- آب و مایعات فراوانی بنوشید.این کار باعث نرم شدن خلط در قفسه سینه شما می شود. اگر سرفه شما در اثر ابتلای به سرماخوردگی یا آنفلوآنزا، به وجود آمده باشد، مصرف زیاد آب و مایعات بهترین راه برای کاهش طول مدت آن است. حداقل روزانه ۸ لیوان آب nبنوشید. می توانید کمی آب لیمو ترش نیز به آن اضافه کنید ‘ ‘ ۲- هوای محیط زندگی خود را مرطوب نگه دارید.هوای خشک باعث خارش گلو و ایجاد سرفه خشک می شود، لذا بوسیله یک دستگاه بخور هوای خانه را مرطوب نگه دارید. هوای گرم و مرطوب، خلط را نرم کرده و راه های تنفسی را باز می کند. اگر کمی هم قطره اکالیپتوس به آب دستگاه اضافه کنید، خلط ها را سریع تر از بین می برد، زیرا ریه ها را تحریک کرده و راه های بینی را پاک می کند.اگر دستگاه بخور ندارید، روی سرتان یک nحوله بیندازید و صورت خود را بر روی یک بخارهای یک ظرف آب جوش بگیرید. چند دقیقه به آرامی زیر حوله نفس بکشید (در علائمی که نشان می‌دهد بدن شما به فیبر بیشتری نیاز دارد را عنوان می‌کنیم. با ما باشید ‘ ‘از یبوست رنج می‌بریدفیبرهای غیرمحلول در آب باعث راحتی دفع می‌شود. یکی از علائم آشکار کمبود فیبر یبوست است. اگر به دلیل نفخ یا عدم تحمل فیبر از مصرف آن‌ها پرهیز می‌کنید بهتر است بدانید که با افزودن تدریجی فیبرها به برنامه‌ی غذایی و کارهای دیگری مانند افزودن زیره به حبوبات nتا حد زیادی می‌شود از این مشکلات پیشگیری کرد ‘ ‘کلسترول خونتان بالاستفیبرهای محلول در آب باعث کاهش کلسترول بد خون می‌شوند. این فیبرها مانند تله‌ای عمل می‌کنند که به کلسترول موجود در سیستم گوارشی چسبیده و آن‌ها را به طور طبیعی از بدن دفع می‌کنند ‘ ‘۴۵ دقیقه بعد از غذا گرسنه‌تان می‌شوداگر بعد از صرف غذا بلافاصله احساس گرسنگی می‌کنید معنی‌اش این است که به میزان کافی فیبر جذب نمی‌کنید. فیبرها باعث سیری زودهنگام و طولانی مدتی می‌شوند ‘ ‘چند توصیه nبرای مصرف فیبر بیشتر* تا حد امکان از میوه‌های ارگانیک استفاده کنید که سرشار از مواد مغذی هستند.* سبزیجات تازه و خشک را فراموش نکنید.* غلات کامل را جایگزین غلات تصفیه‌شده کنید.* میوه‌های