تولارمی

اوقات روز با بد نشستن و استفاده ناصحيح از ستون فقراتمان به تخريب و پيري زودرس و آن دامن ميزنيم . بسياري از دردهاي گردن ، كتف ، شانه ، كمر و… در اثر نا آگاهي از طرز استفاده صحيح از بدن بوجود مي آيند ناخن دیده شود ‘ ‘۲- بریدگی و یا پارگی عمیق ناخناین آسیب می تواند یک برش در ناخن، بستر ناخن، بشره و یا چین کناری ناخن باشد.همیشه خون در پوست دیده می شود.بسته به آسیب وارده، ممکن است ظاهر ناخن کاملا له

جنسیت و سن و نژاد ندارد. در عملیاتی که حـساس سـازی نـامیـده می‌شود، بدن فرد در مقابل یک ماده خاص پادتــن می‌سازد که به آلرژی تبدیل می ‌شود. در نـتـیـجه هرگاه فرد با آن ماده خاص تماس می ‌یابد، این سیـستم دفـاعی در مقابل آن واکنش منفی ایجاد می ‌کند. ضد آلرژی ها در خون بدن هیستامین آزاد می‌ کنند که آن هم مسائل جانبی دارد. بطور مثال، هیستامین غشای مخاطی بینی و چشم ها را nآبدار و خارش آور می‌ کند. همچنین آماس‌ هایی سفید رنگ و خارش آور که کهیر نامیده می‌ شوند در بدن ایجاد می ‌گردد ‘ ‘با توجه به نوع آلرژی و قسمتی از بدن که درگیر آن است، علائم مختلفی از قبیل خارش پوست، چشمها یا بدن، ایجاد کهیر و جوشهای پوستی ، عطسه، سرفه، تنفس صدا دار، حالت تهوع و استفراغ ایجاد می‌ شود. در نمونه ‌هایی نادر حتی آلرژی های بسیار خطرناک و تهدید کننده مرگ نیز که آنافیلاکسیز نامیده می ‌شوند هم اتفاق می‌افتد ‘ ‘نشانه‌های آلرژی را می‌توان nبه سه دسته خفیف، متوسط و حاد تقسیم نمود ‘ ‘عکس العمل خفیف، شامل نشانه ‌هایی است که یک ناحیه از بدن را تحت تاثیر قرار می ‌دهد، مانند التهاب، خارش و آبریزش از چشم. علایم خفیف به برای خواب به ارتفاعات پائین‌تر برگردید ‘ ‘اگر علایم خفیف بیماری ارتفاع را دارید، بالاتر نروید تا زمانی که علایم کاهش یابد. اگر علایم افزایش یافت، پایین، پایین و پایین‌تر بروید ‘ ‘به خاطر داشته باشید که افراد مختلف با سرعت های متفاوت به محیط عادت می‌کنند. قبل از اینکه به بالاتر صعود کنید، از اینکه همه افراد گروه به محیط nعادت کرده‌اند اطمینان حاصل کنید ‘ ‘آب کافی به بدن برسانید. عادت کردن به محیط (هم‌هوایی با محیط) معمولاً با از دست دادن مایع همراه است. بنابراین شما باید مایع زیادی بنوشید تا آب کافی به بدن شما برسد (حداقل ۳ تا ۴ لیتر در روز). ادرار باید فراوان و شفاف باشد ‘ ‘به خودتان سخت نگیرید. تلاش بیش از حد در بدو ورود به ارتفاعات نداشته باشید. فعالیت های سبک در طول روز از خوابیدن بهتر است، چرا که تنفس در طول خواب کاهش می‌یابد و علایم را وخیم تر می‌کند ‘ ‘از nدخانیات و الکل و دیگر داروهای آرام‌بخش شامل باربیتورات ها، مسکن‌ها و قرص های خواب اجتناب کنید. این آرام‌بخش‌ها تنفس را در طول خواب بیش از پیش کاهش می‌دهند و منجر به بدتر شدن علایم می شوند ‘ ‘تا زمانی که در ارتفاعات هستید، ناحیه آسیب‌دیده: معمولا آخرین و دیررس‌ترین علامتی که نشان‌دهنده شکستگی است، رنگ پریدگی یا کبودی در محل شکستگی است که معمولا یک ساعت بعد از شکستگی اتفاق می‌افتد ‘ ‘پیشگیری از شکستگی استخواناز کجا nمی‌توانید مطمئن شوید که دیگر استخوان هایتان نشکند, اتفاق همیشه می‌افتد اما می‌توانید با استفاده از کلاه‌های ایمنی مخصوص، زانوبند، ساق‌بند و پوشیدن لباس و کفش مناسب موقع ورزش از خیلی از آسیب‌دیدگی‌ها جلوگیری کنیدهمچنین با یکسری کارها می‌توانید استخوان‌های محکمتری داشته باشید:•فعالیت جسمی زیاد داشته باشید، مخصوصاً کارهایی مثل پریدن و دویدن ‘ ‘•با مصرف کلسیم و ویتامین D استخوان‌هایتان محکم‌تر خواهند شد. این یعنی حتماً باید هر روز شیر بنوشید و از nغذاها و نوشیدنی‌هایی که مقدار زیادی کلسیم دارند، مثل کلم‌بروکلی و آب‌ پرتقال کلسیم‌ دار استفاده کنید ‘ ‘راه‌های ترمیم شکستگی استخواناستخوان‌ها دارای ظرفیت فوق‌العاده‌ای برای ترمیم خودشان هستند و با درمان مناسب، بیشتر شکستگی‌ها بدون هیچ عارضه‌ای بهبود خواهند یافت. اما برخی شکستگی ها مشکلاتی در ترمیم دارند ‘ ‘هنگامی که یک استخوان به کندی ترمیم می شود، بیماری از بین می روند ‘ ‘درمانی برای آبله مرغان وجود ندارد، به جز استراحت و دادن داروها برای پایین آوردن تب و کاهش خارش ‘ ‘- آب و مایعات فراوان بنوشید. می توانید یخ نیز بمکید ‘ ‘- با آب ولرم حمام کنید ‘ n‘- لباس های نازک و نخی به تن کنید و از لباس های زبر و گرم دوری کنید ‘ ‘- داروها را به موقع مصرف کنید ‘ ‘- در مورد افراد کوچک تر از ۲۰ سال سن، از آسپیرین استفاده نکنید، زیرا امکان دارد سندرم Reye را به وجود آورد ‘ ‘* از خاریدن پوست تان خودداری کنید ، زیرا اولا آلودگی زیر ناخن ها وجود دارد. ثانیا پوست تان را زخم می کنید ‘ ‘* حمام آب سرد و یا گرم بگیرید. ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در حمام باشید تا پوستتان نرم شود ‘ ‘* از صابون استفاده نکنید و یا از صابون های nملایم (صابون بچه و یا صابون های مخصوص پوست های حساس) استفاده کنید ‘ ‘* حمام با جو بسیار خوب است. شما می توانید یک لیوان جو را با سه لیوان آب سرد مخلوط کرده و در آب وان حمام بریزید ‘ ‘* از نشاسته ذرت نیز می توان به جای جو استفاده کرد. به این ترتیب که دو لیوان نشاسته ذرت را به آب وان حمام اضافه کنید ‘ ‘* بعد از حمام کردن، پوست خود را به آرامی