خرید آپارتمان در تهران

فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی و افزایش۱۰٫۲ درصدی متوسط مبلغ اجاره به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای یک مترمربع زیربنای مسکونی در پاییز ۹۳ نسبت به پاییز ۹۲ خبر داد.گزارش قیمت هر متر مربع فروش زمین خانوارها به ویژه برای گروه های کم درآمد و متوسط جامعه از زیان بارترین آثار تورم مسکن محسوب می شود. تحت این شرایط دخالت و کمک دولت برای جبران بخشی از ضرر اقشار کم درآمد به عنوان هزینه مشکلات ساختاری

ریلی وضعیت مناسبی ندارد اما در آینده باید حمل و نقل روزانه در حومه شهر‌ها با ریل انجام شود.آخوندی تصریح کرد: در کلانشهر تهران روزانه ۱۲۰ هزار خودرو بین تهران و کرج و در مسیر تهران قم روزانه حدود ۵۲ هزار خودرو در حال تردد است که میزان کمی نیست. بخش عمده‌ای از این تردد قابل انتقال به ریل است که ایمن‌تر و ارزان‌تر است و همچنین به میزان قابل توجهی در مصرف انرژی صرفه جویی می‌شود.وی با با بیان اینکه ناوگان ریلی کشور در بخش مسافری بسیار پیر است گفت: حدود ۲۶۰۰ واگن مسافری در کشور فعال است که تقریبا ۲۰۰۰ واگن از این تعداد قابل قبول است و بیش از ۶۰۰ واگن رضایت بخش نیست و طی چند سال آینده باید بیش از ۲۰۰۰ واگن مسافری و بیش از ۵۰ هزار واگن باری به ناوگان ریلی کشور اضافه شود.وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل هوایی نیز تقریبا بیش از ۴۰ درصد از ناوگان ما زمین‌گیر است، گفت: در حال حاضر با ۶۰ درصد ناوگان موجود که ناوگان پیر و فرسوده‌ای خرید این اوراق افت کرد و به کمتر از ۳۰۰ میلیارد تومان در‌ ماه رسید.در این میان مطرح شدن مجدد موضوع افزایش وام مسکن به ۶۰ میلیون تومان در هفته گذشته باعث افزایش تحرک در این اوراق شد و قیمت آنها را تا حدودی افزایش داد به طوری که قیمت اوراق دی ماه به ۸۳ هزار تومان رسید و در مرداد ماه در قیمت ۸۴ هزار تومان معامله شد.”تسه” خرداد ۱۳۹۳ نیز در قیمت های ۸۲ هزار تومان داد وستد شد.قیمت این اوراق در حالی با افزایش مواجه شده است که هنوز افزایش وام مسکن به تصویب نرسیده و تنها پیشنهاد آن به بانک مرکزی ارائه شده است اما پیش بینی می شود با افزایش قیمت وام مسکن همانند سال گذشته تعادل در عرضه و تقاضای اوراق تسهیلات مسکن برهم خورده و قیمت این اوراق به صورت کاذبی افزایش پیدا کند که در این میان بهتر است مسئولان فرابورس برای جلوگیری از افزایش بی رویه این اوراق راهکاری اتخاذ کنند تا اتفاقات سال گذشته و نیمه اول امسال مجددا تکرار نشود.اوراق تسهیلات مسکن اوراقی ریلی وضعیت مناسبی ندارد اما در آینده باید حمل و نقل روزانه در حومه شهر‌ها با ریل انجام شود.آخوندی تصریح کرد: در کلانشهر تهران روزانه ۱۲۰ هزار خودرو بین تهران و کرج و در مسیر تهران قم روزانه حدود ۵۲ هزار خودرو در حال تردد است که میزان کمی نیست. بخش عمده‌ای از این تردد قابل انتقال به ریل است که ایمن‌تر و ارزان‌تر است و همچنین به میزان قابل توجهی در مصرف انرژی صرفه جویی می‌شود.وی با با بیان اینکه ناوگان ریلی کشور در بخش مسافری بسیار پیر است گفت: حدود ۲۶۰۰ واگن مسافری در کشور فعال است که تقریبا ۲۰۰۰ واگن از این تعداد قابل قبول است و بیش از ۶۰۰ واگن رضایت بخش نیست و طی چند سال آینده باید بیش از ۲۰۰۰ واگن مسافری و بیش از ۵۰ هزار واگن باری به ناوگان ریلی کشور اضافه شود.وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل هوایی نیز تقریبا بیش از ۴۰ درصد از ناوگان ما زمین‌گیر است، گفت: در حال حاضر با ۶۰ درصد ناوگان موجود که ناوگان پیر و فرسوده‌ای بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰٫۶ درصد کاهش یافته است. این آمار در تابستان سال جاری نسبت به فصل مشابه سال گذشته کاهش ۳۹٫۱ درصدی را تجربه کرده است. این آمارها نشان می‌دهد که رکود در ساخت و ساز همچنان ادامه دارد.رکود در بازارگزارش مرکز آمار اما نشان می‌دهد که در تهران طی فصل پاییز تعداد معاملات در بخش زمین یا ساختمان کلنگی کاهش ۲۲٫۷ درصدی را تجربه کرده است. در بخش آپارتمان مسکونی تعداد معاملات با کاهش ۱۳٫۳ درصدی همراه شده و تعداد معاملات اجاره نیز در تهران طی فصل پاییز ۲۹٫۴ درصد نسبت به تابستان کاهش یافته است. تعداد معاملات در بازار مسکن نسبت به پاییز سال گذشته وضعیت نسبتا بهتری را تجربه کرده است. بر اساس اعلام مرکز آمار ایران تعدا معاملات زمین یا ساختمان کلنگی در تهران طی فصل پاییز نسبت به پاییز سال گذشته ۳٫۵ درصد افزایش یافته است. خرید و فروش آپارتمان در این فصل نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۸٫۴ درصدی داشته و معاملات اجاره