دیسفاژی

بابت مراقبت از خانواده‌تان، حفظ شغلتان یا ادامۀ فعالیت‌های روزمره‌تان نیز نگران باشید ‘ ‘می‌توانید برای به‌دست آوردن حمایت به مراجع زیر مراجعه کنید:پزشکان، پرستاران و دیگر اعضای گروه مراقبت پزشكي شما نمونه خلط توسط سرفه های عمیق ۱۵ دقیقه زمان لازم است . به دلیل این که ایجاد خلط از این طریق بسیار آبکی و نظیر بزاق می باشد باید در این رابطه به آزمایشگاه تذکر لازم را بدهید ‘ ‘نمونه خلط باید در ظروف

(Zwa) PLA1 بوده لذا در خون این گروه آنتی‌بادی PLA1 وجود دارد. تزریق خون حاوی آنتی‌ژن PLA1 باعث جذب این آنتی‌ژن‌ها nروی پلاکتهای گیرنده‌ی خون شده و این پلاکتها بنوبه‌ی خود با آنتی‌بادیهای PLA1 گیرنده‌ی خون واکنش نشان داده و باعث تخریب پلاکتها در کبد و طحال می شوند ‘ ‘افزایش تجمع آهن :هرواحدگلبول قرمز دارای۲۵۰میلی گرم آهن است.ازآنجاکه هیچ مکانیسم فیزیولوژیکی برای دفع آهن اضافه دربدن وجودندارد(۱میلی گرم درروز)بیمارانی که مکرراًخون دریافت میکنندپس ازمدتی دچار انباشتگی آهن میشوندوهموسیدروزیس درآنهابروزمیکند ‘ ‘هموسیدروز: هر واحد خون حاوی ۲۵۰ میلی‌گرم آهن بوده و nدر تزریق مکرر خون (به عنوان مثال در بیماران تالاسمی) آهن در تمام بافتها از جمله کبد، پوست، قلب و غدد داخلی رسوب کرده و باعث سیروز کبدی شده و نیز با کاتالیز نمودن پراکسیداسیون چربی غشای سلولها و آزاد شدن آنزیم‌ها از لیزوزومها باعث تخریب و مرگ سلولی می‌شود ‘ ‘هیپوکلسمی و مسمومیت سیترات: واحد خون سریعتر از ۵ دقیقه یا بیش از ۶ لیتر خون تزریق شود ممکن است مسمومیت با سیترات (غلظت مسمومیت mg/dl100) به وجودآید ‘ ‘قبل ازتزریق خون:=مراحل عضو هیات علمی دانشكده تغذیه صنایع غذایی و انستیتو تحقیقات nتغذیه‌ای دانشگاه شهید بهشتی، در این رابطه افزود: اگر كسی پس از استفاده از قرص آهن به ویژه با معده خالی حالت تهوع پیدا كند می‌تواند آن را پس از غذا و قبل از خواب مصرف كرده و بلافاصله بخوابد ‘ ‘وی ادامه داد: دخترانی كه در وعده‌های غذایی‌شان گوشت وجود ندارد و از پروتئین گیاهی مثل حبوبات استفاده می‌كنند باید همراه با وعده‌های غذایی‌شان حتما از یك منبع ویتامین C استفاده كنند ‘ ‘این متخصص تغذیه ادامه داد: سالادها و سبزی‌ها منابع غنی ویتامین C هستند و nبهتر است افراد از آبلیمو به عنوان چاشنی سالاد استفاده كرده تا بدنشان میزان بیشتری آهن جذب كند ‘ ‘رحمانی با بیان اینكه دختران مدرسه‌ای می‌توانند برای دریافت آهن از ساندویچ تخم‌مرغ در مدرسه استفاده كنند،‌ افزود: چون آهن تخم‌مرغ جذب پایینی دارد آنها می‌توانند از گوجه‌فرنگی یا فلفل دلمه‌ای‌های رنگی كه منبع بسیار غنی ویتامین C هستند، استفاده كنند كه باعث بالا رفتن جذب آهن آن می‌شود ‘ ‘عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی اظهار كرد: حتی زمانی كه افراد nمی‌خواهند قرص آهن را بعد از صرف وعده‌های کرده و ۱۰ قطره از آن را با ۵ قطره از روغن یا عصاره پرتقال مخلوط کنید. انتخاب هر یک از این روغن‌ها بسته به تمایل و علاقه‌تان به عطر و رایحه این روغن‌ها دارد. پس از مخلوط کردن این روغن‌ها می‌توانید از آن برای ماساژ عضلات صورت، گردن و سایرنقاط بدن کمک بگیرید. این nروغن‌ها به جهت خواص ویژه‌ای که در خود دارند کمک می‌کنند که علاوه بر تخلیه خستگی و اسپاسم‌های عصبی، انرژی سرشاری نیز به بدن منتقل شود ‘ ‘۲۰ دقیقه در این آب بخوابیدقرار گرفتن عضلات خسته و منقبض بدن درون این آب، کمک می‌کند تا عضلات به مرور از حالت انقباض و اسپاسم خارج شده و انرژی سرشاری را جذب خود کنند.یکی دیگر از شیوه‌هایی که برای رفع خستگی پس از ساعت‌ها کار روزانه به خانم‌های خانه‌دار توصیه می‌شود، حمام کردن با روغن‌ها و عصاره‌های آروماتراپی است. nبرای این کار لازم است ۱۰ قطره از روغن یا عصاره ریحان را با برابر آن عصاره یا اسانس نارنج درون آب ولرم وان ریخته و آن را خوب مخلوط کرده و برای ۲۰ دقیقه درون این آب قرار بگیرید. قرار گرفتن عضلات خسته و منقبض بدن درون این آب، کمک می‌کند تا عضلات به مرور از حالت انقباض و اسپاسم خارج شده اثبات نرسیده است ‘ ‘اما این به آن معنا نیست که سبک زندگی بر عملکرد سیستم ایمنی بدن هیچ تاثیری ندارد و نباید nتحقیقاتی روی آن انجام شود. محققان بسیاری روی اثرات رژیم‌غذایی، ورزش، سن، استرس روانی، مکمل‌های گیاهی و سایر عوامل بر واکنش ایمنی هم در حیوانات و هم انسان‌ها کار می‌کنند ‘ ‘با اینکه به نتایج جالبی دست پیدا کرده‌اند اما این تحقیقات هنوز کامل نیستند. دلیل آن این است که محققان هنوز سعی دارند نحوه عملکرد سیستم ایمنی و نحوه تفسیر سنجش‌های عملکرد ایمنی را دریابند. بخش‌های زیر به بررسی بعضی از مهمترین تحقیقات در این زمینه می‌پردازد. در حال حاضر می‌توان nگفت که سالم زندگی کردن راهکار خوبی برای تقویت سیستم ایمنی بدن به شمار می‌رود ‘ ‘راهکارهای زندگی سالماولین اقدام شما این است که سبک زندگی سالمی برای خود انتخاب کنید. به کار بستن راهکارهای زیر بهترین قدم برای تقویت سیستم ایمنی بدنتان است. هر قسمت از بدن، از جمله سیستم ایمنی، وقتی دربرابر تهاجم‌های محیطی محافظت شود و با راهکارهای زیر برای سالم‌تر زندگی کردن تقویت شود، بهتر عمل خواهد کرد:• سیگار نکشید ‘ ‘• در برنامه‌غذایی‌تان از مقدار