راز زیبایی ستاره‌های قدیمی هالیوود

جامعه وارد می‌سازند، در حالی که در اکثر موارد می‌توان با احتیاط‌ها و پیشگیری‌های ساده، جلوی بروز بسیاری از این بیماری‌ها را گرفت ‘ ‘فتق به طور کلی برجستگی و جابه جایی ارگان های بدن است و اگرچه مختص نبايد اين علائم را به حساب سونا بگذارد و بايستي هر چه سريع ‌تر به پزشك متخصص داخلي يا ريه مراجعه كند ‘ ‘شايع‌ ترين بيماري مرتبط با سونا، بيماري ‌اي به نام “سونا” يا “بيماري افراد سونا گيرنده” است كه

۱۲ از عوامل سازنده گلبول‌های قرمز و مولكول وراثتی دی ان آ است و در کار سیستم عصبی نقش بسیار مهمی دارد. گیاه‌خواران و افرادی که از رژیم‌های غذایی کم گوشت و لبنیات استفاده می‌کنند، همچنین افراد مسن‌تر در معرض خطرات ناشی از nکمبود این ویتامین هستند ‘ ‘این افراد یا از منابع گوشتی و لبنیاتی این ویتامین را دریافت نمی‌کنند و یا بدن آن‌ها در جذب این ویتامین با مشکل روبرو است ‘ ‘كمبود ویتامین ب ۱۲ ممکن است توسط نوعی بیماری عفونی بوجود بیایید. این بیماری سلول‌هایی از سیستم گوارش که وظیفه دریافت ویتامین ب ۱۲ را دارند، از بین می‌برند. یکی دیگر از عوامل مشکل در جذب ویتامین ب ۱۲ استفاده از دارو‌های درمان رفلاکس یا ضد اسید‌های معده است ‘ ‘عمل‌های جراحی که روی بخش‌هایی از روده nانجام می‌شوند نیز می‌توانند سیستم گوارش را از جذب این ویتامین بازدارند. اگر میزان کمبود ویتامین ب ۱۲ ناچیز باشد، ممکن است عوارض زیادی را به دنبال نداشته باشد و یا این عوارض کوتاه مدت و خفیف باشند. ولی کمبود زیاد این ویتامین باعث ایجاد کم‌خونی، افسردگی، اختلالات ذهنی و مشکلات سیستم عصبی می‌شود ‘ ‘با توجه به شرایط بدن افراد، افرادي ديده مي شود كه وعده هاي غذايي روزانه خود را در زمان هاي مشخصي در طول روز nميل نمي كنند. آب و ساير مايعات به حركت مواد غذايي در روده كمك مي كنند و از انبار شدن مواد در روده پيشگيري مي كنند.صبح كه از خواب بيدار مي شويد، يك ليوان آب ولرم بنوشيد و در طول روز هم ۶ تا ۷ ليوان آب و ساير مايعات ميل كنيد ‘ ‘مصرف داروهاي ضد يبوست براي مدت كوتاهي مناسب است، اما خود را به مصرف آن ها عادت ندهيد، چون روده شما به اين مواد عادت مي كند و به اصطلاح تنبل مي شود و فعاليت هاي طبيعي خود را كه موجب حركت و دفع مواد مي شود، فراموش خواهد كرد ‘ n‘زندگي ماشيني امروزي علت ديگر يبوست است. اگر شغل شما به گونه اي است كه مجبوريد ساعت ها پشت ميز بنشينيد، ممكن است دچار يبوست شويد. براي رهايي از اين مشكل، بايد در بين ساعات كاري خود كمي قدم بزنيد و يا ورزش هاي سبكي انجام دهيد.بيماراني كه به علت تصادف يا جراحي يا بيماري مجبورند روزها بدون تحرك در بستر دراز بكشند، يبوست را تجربه مي كنند، گرچه پزشك براي اين افراد داروي ضد يبوست تجويز كند، ولي به هر حال مقدار كمي تحرك، مي تواند بسيار مفيد باشد ‘ n‘بعضي افراد به چقدر از سم در مخزن باقی مونده. درپوش رو برداشت و فندک رو روشن کرد. nبخار بلند شده از سم آتش گرفت و سراسر بدن اونو در بر گرفت. اون از روی تراکتور پائین پرید و فریاد زد. زن همسایه با حدود ۱۰ تخم مرغ از خونه بیرون دوید و در عین حال فریاد می کشید “تخم مرغ بیارید”. او تخم مرغها رو شکست وسفیده رو از زرده جدا کرد”. وقتی آمبولانس رسید و مسئولین کمک های اولیه مرد جوان رو دیدن پرسیدن “کی این کارو کرده؟” همه به اون زن اشاره کردن و مامورین به اون زن تبریک گفتن. ” شما صورت اونو از نابود شدن نجات دادین”. در انتهای تابستان مرد nجوان دسته گلی به اون زن تقدیم و از اون تشکر کرد. صورتش مثل صورت یک بچه صاف شده بود ‘ ‘فرورفتن ناخن پا در گوشت عبارت است از وضعیتی که در آن لبه ی تیز ناخن در گوشت یکی از انگشتان پا (معمولاً شست) فرو رود. علائم شایع چیست؟درد، حساسیت به لمس، قرمزی، تورم و گرمی در انگشتان پا در جایی که لبه تیز ناخن در چین بافتی اطراف فرورفته است. وقتی بافت اطراف ناخن ملتهب گردد، معمولاً در ناحیه آسیب دیده عفونت ایجاد می شود ‘ ‘علل آن کدام است؟فرو رفتن ناخن پا در nانگشت احتمالاً با یکی از می‌شوند، مبتلا به ضعف استخوان هستند. و از هر ۵ نفر یک نفر دچار پوکی استخوان تمام عیار است.تاکنون دارو‌های زیادی چون فوزاماکس، اکتونل و … برای پیشگیری از پوکی استخوان به کار برده شده اند. با این حال مصرف بیش از ۵ سال nاز این داروها می‌تواند تاثیر منفی داشته باشد.اما خبر خوب این است: هرگز خیلی دیر نیست! البته خیلی هم زود نیست. همواره با تغییر در سبک زندگی، می‌توان از ابتلا یا پیشرفت ضعف و پوکی استخوان جلوگیری کرد.امی لانو می‌گوید: در خانم‌ها، چگونگی ابتلای آنها به پوکی استخوان بعد از یائسگی، ارتباط تنگاتنگی با نوع مراقبت آنها از استخوان‌هایشان در دوران قبل از یائسگی دارد.او می افزید: درست مثل بیماری‌های قلبی یا دیابت نوع دو، تجمع نامراقبتی‌های روزانه بدن، خود nرا در پوکی استخوان نشان می‌دهد ‘ ‘اما چه کنیم تا استخوان‌های محکم تری داشته باشیم۱- از مصرف بیش از حد کلسیم بپرهیزیدتحقیقات نشان داده است، زنان ۱۹ تا ۵۰ ساله روزانه به ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم و زنان بالای ۵۰ سال به ۱۲۰۰ میلی گرم کلسیم نیاز دارند. که از این مقدار ۵۰۰ تا ۸۰۰ میلی گرم آن از طریق غذا های لبنی تامین می‌شود. و مصرف بیش