رهن آپارتمان در تهران

دیپلمات های ما بتوانند پای مذاکره به تفاهم خوبی برسند و کل بخش اقتصادی کشور که تحت الشعاع قرار گرفته، از این وضعیت خارج شود.تمام مشکلات اقتصاد و صنعت مربوط به وضعیت سیاسی است؟ با وجود این مسائل،هر دو چندانی برای خرید یا فروش مسکن وجود ندارد.برای اطلاع بیشتر از وضعیت بازار مسکن به جنوبی ترین نقطه تهران رفتیم تا ببینیم وضعیت مسکن در این منطقه چگونه است.قیمت مسکن در شهرری شانه به شانه مناطق بالای

صاحب خانگی متولد شود و نیز خانه ای با اتاق های متعدد را ترجیح می دهند. اما جای تعجب است که نوع خانه چندان اهمیتی در تمایل به داشتن فرزند نخست ندارد و با فرض برابری تمامی حالات، برای تولدهای نخست خانه های تراس دار بیش از خانه های ویلایی مقبول است. استروم اظهار می کند امنیت نوع تصدی و اندازه ی خانه برای خانواده های آینده نگر بسیار مهمتر از نوع مسکن است. تصویر کهن الگوی یک خانواده در یک خانه ی ویلایی دربست دست کم در سوئد ممکن است کمتر از آنچه که تصور می شود در دسترس باشد. شاید جای بحث باشد که در سوئد بسیاری از کسانی که خواهان فرزند هستند در خانه های تراس دار مقرون به صرفه ساکن می شوند. در عوض در خانه های ویلایی گران قیمت غالباً کسانی سکونت می گزینند که بیشتر از شکل زندگی خانوادگی به آسایش و منزلت بالاتر اهمیت می دهند. ( این بحث را با رقابت هزینه میان مالکیت خانه و پرورش فرزندان در بریتانیا مقایسه کنید.)والدینی و زندگی خانوادگی در کشورهای روند افزایش قیمت ها در بخش مسکن کمک کند. اسکان یکی از اصلی ترین نیازهای انسان است و کیفیت آن بر کیفیت زندگی تأثیر مستقیم دارد. منظور از اسکان صرفاً تأمین سرپناهی جهت سکونت نیست بلکه کلیه ی مباحث مربوط به مکان گزینی، شکل خانه، نحوه ی تصدی گری، روابط همسایگی و … را نیز در بر می گیرد. انتخاب خانه انتخابی آزاد نیست. انسان ها در تلاشند مسکنی را انتخاب کنند که با سبک زندگی و شرایط و محدودیت های اقتصادی و فرهنگی آنان بیشترین همخوانی را داشته باشد. مقاله ی زیر از مجله ی Housing Studies انتخاب و ترجمه شده است. هدف نویسندگان مقاله، کلارا مالدر از دپارتمان برنامه ریزی و مطالعات توسعه ی بین الملل دانشگاه آمستردام و ناتانائیل لوستر از دپارتمان جامعه شناسی دانشگاه بریتیش کلمبیا، بررسی تأثیر متقابل مسکن و تغییر و تحولاتی است که در زندگی ساکنان خانه و بخصوص خانواده ها به وقوع می پیوندد. چکیدهاین مقاله موضوع خاصی در مطالعات مسکن را معرفی می کند : ” ریلی وضعیت مناسبی ندارد اما در آینده باید حمل و نقل روزانه در حومه شهر‌ها با ریل انجام شود.آخوندی تصریح کرد: در کلانشهر تهران روزانه ۱۲۰ هزار خودرو بین تهران و کرج و در مسیر تهران قم روزانه حدود ۵۲ هزار خودرو در حال تردد است که میزان کمی نیست. بخش عمده‌ای از این تردد قابل انتقال به ریل است که ایمن‌تر و ارزان‌تر است و همچنین به میزان قابل توجهی در مصرف انرژی صرفه جویی می‌شود.وی با با بیان اینکه ناوگان ریلی کشور در بخش مسافری بسیار پیر است گفت: حدود ۲۶۰۰ واگن مسافری در کشور فعال است که تقریبا ۲۰۰۰ واگن از این تعداد قابل قبول است و بیش از ۶۰۰ واگن رضایت بخش نیست و طی چند سال آینده باید بیش از ۲۰۰۰ واگن مسافری و بیش از ۵۰ هزار واگن باری به ناوگان ریلی کشور اضافه شود.وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل هوایی نیز تقریبا بیش از ۴۰ درصد از ناوگان ما زمین‌گیر است، گفت: در حال حاضر با ۶۰ درصد ناوگان موجود که ناوگان پیر و فرسوده‌ای معتقد است که تسهیلات مسکن حداقل باید ۵۰ درصد از کل قیمت مسکن را پوشش دهد چرا که بدون بالابردن توان خرید مردم‏‌نمی‌توان انتظار داشت که بازار مسکن به طور کاملا از رکود خارج شود.اما چنانچه این فرضیه درست باشد و کاهش قدرت خرید مردم‏‌آنها را به خرید خانه‌های کوچک‌تر و با قیمت پایین‌تر سوق دهد، اتفاقی که در بازار خودرو ظرف دو سال گذشته روی داد در بازار مسکن نیز روی خواهد داد، چرا که در اثر رشد افسار گسیخته قیمت خودرو در دو سال گذشته، قیمت خودروهای مورد استقبال قشر ضعیف به قدری افزایش پیدا کرد که این طیف جمعیتی ترجیح دادند برای خرید خودرو صبر کنند. اما در بازار مسکن نیز، به نظر می‌رسد، خرید مسکن به عنوان یکی از نیازهای اولیه زندگی برای طبقه با درآمد کمتر جامعه، به آرزویی دست نیافتنی تبدیل خواهد شد.هرچند این اتفاق در بخش خودرو مورد توجه کسی قرار نگرفت اما بی‌شک تکرار این ماجرا در حوزه مسکن می‌تواند بار دیگر شکاف جمعیتی جامعه را بیشتر و رکود