ریزش موی سر

حقیقت است. اراده همچون نهالی است که باید آن را پرورش داد تا به مرحله خودشکوفایی و ثمردهی برسد؛ به عبارت دیگر، اراده تقویت شدنی و پرورش یافتنی است و راه پرورش و تقویت آن این است که برخلاف میل خود، سه‌دسته تقسیم می‌شوند‌۱ـ استفاده از داروهای خوراکی‌ ۲ـ استفاده از داروهای موضعی‌ ۳ـ استفاده از دستگاه واکیوم ‘ ‘داروهای خوراکیداروهای خوراکی مهم‌ترین روش برای درمان اختلال نعوظ است. داروها nمختلف

(چین‌های بدن) نظیر گردن، کشاله ران، زیر بغل و پشت زانو را خنک نگه داشت ‘ ‘غلظت خون فرد گرمازده افزایش می‌یابد؛ بنابراین خون‌رسانی به قلب و مغز دچار اختلال می‌شود. در این شرایط بالا نگه داشتن پاها توصیه می‌شود ‘ ‘چنانچه فرد گرمازده هوشیار است، می‌توان مایعات خنک را به وی خوراند و برای جبران نمک از nدست رفته، یک قاشق چای‌خوری نمک به یک لیتر آب (معادل ۴ لیوان) اضافه کرد و در صورت امکان به این محلول اندکی مواد شیرین افزود ‘ ‘در صورت عدم توانایی نوشیدن مایعات توسط فرد گرمازده انتقال وی به یک مرکز درمانی الزامی است. برای افراد گرمازده استراحت ۲۴ ساعته توصیه می‌شود ‘ ‘پوشیدن لباس‌های گشاد نخی و پنبه‌ای نازک و با رنگ روشن که امکان تبادل هوا در آنها وجود دارد، توصیه می شود. بدین ترتیب با تبخیر مناسب عرق از سطح پوست و خنک نگه داشتن بدن، از بروز nگرمازدگی جلوگیری می‌شود ‘ ‘در هوای گرم از خوردن غذای چرب و سنگین خودداری شود ‘ ‘افرادی که ناچار به انجام فعالیت‌های ورزشی در هوای گرم هستند، باید برای سازگاری بدن از نرمش‌های سبک آغاز کنند و فعالیت‌های ورزشی سنگین را به ابتدای صبح و یا انتهای عصر دارید:غذاهایی را انتخاب نمایید که دارای اسیدهای چرب امگا ۳ و ویتامین D زیادی باشند. تحقیقات نشان می دهد که این ها می توانند افسردگی را تخفیف دهند و موجب آرامش فرد شوند ‘ ‘برای دریافت اسیدهای چرب امگا ۳ می توانید تخم بزرک(بذر کتان) و ماهی های چرب مانند قزل آلا را انتخاب nنمایید ‘ ‘از منابع خوب ویتامین D نیز می توان به شیر های غنی شده با این ویتامین و زرده تخم مرغ اشاره کرد. البته نور خورشید نیز منبع خوبی از این ویتامین است ‘ ‘استرس دارید؟در جستجوی غذاهایی باشید که غنی از ویتامین های گروه B باشند، تا تولید سرتونین در مغزتان افزایش یابد و در نتیجه آرامش به سراغ شما آمده و راحت شوید.برای دریافت ویتامین B12، بشقاب تان را پر از قزل آلا یا میگو کنید و یا این که یک کاسه بزرگ ماست کم چرب میل نمایید ‘ ‘در سختی هستید؟یک nراست بروید سراغ غذاهایی که غنی از ویتامین C هستند. این ویتامین رادیکال های آزاد را کاهش می دهد و سیستم ایمنی شما را تقویت می کند. در واقع این ویتامین یک آنتی اکسیدان فوق العاده است. زغال اخته، کلم بروکلی، فلفل سبز، کیوی، توت فرنگی و گوجه فرنگی گزینه های خوبی برای این ویتامین خصوصاً اگر دچار گزشهای چندگانه شده بودید ) سریعاً باید به پزشک خود اطلاع داده و دوباره به مرکز اورژانس بروید ‘ ‘-اگر nمتوجه عفونی شدن محل گزش شدید باز باید برای درمان عفونت به پزشک مراجعه کنید ‘ ‘- اگر شما پس از گزش مبتلا به یک واکنش آلرژیک شدید گشتید، باید با پزشک خود در مورد استفاده از کیتهای حاوی اپی نفرین که روش استفاده آسانی دارند، مشورت کرده و درصورت لزوم آنرا تهیه کنید تا در موارد خطرناک از آن استفاده نمائید ‘ ‘• پیشگیری از زنبور گزیدگی :استفاده از روشهای زیر میتواند در جلوگیری از زنبور گزیدگی مؤثر باشد .- خصوصاً اگر جزء افرادی هستید که به زنبور واکنش nشدید حساسیتی نشان داده اید، باید از این حشره اجتناب کرد و خصوصاً به مناطقی که دارای کندوی زنبور میباشند نزدیک نشوید ‘ ‘- به هیچ وجه کندوی زنبور را دستکاری نکرده و آنها را تحریک نکنید ‘ ‘- در هنگام کار با وسائل موتوری مثل ماشین چمن زنی نیز مراقب باشید برای اینکه ، این وسائل هم حشرات را تحریک میکنند ‘ ‘-اگر زنبورر را در نزدیکی خود دیدید بجای نابود کردن آن با وسائل مثل مگس کش موقتاً آن منطقه را ترک کنید ‘ ‘-اگر در مناطقی از خراشیدگی و زخم در ناحیه مری می باشد. با تشخیص به موقع و درمان مناسب رفلاکس به راحتی می توان این عوارض را کنترل نمود ‘ ‘: #e9967a;”>چگونه می توان از بروز علایم رفلاکس جلوگیری کرد؟پرهیز از مواردی که در بالا ذکر شده است می تواند به بهبود nعلایم رفلاکس و پیشگیری از بروز آن کمک کند. بنابراین خوردن غذا به اندازه، پرهیز از پرخوری، کاهش مصرف Fast food، نوشابه های گاز دار، سس آماده به خصوص سس قرمز و غذاهای سنگین و بسیار چرب، کم کردن نوشیدن چای، ترک سیگار و قلیان، کاهش وزن و داشتن برنامه منظم ورزشی (حداقل روزانه ۳۰ دقیقه پیاده روی) در کاهش علایم یا پیشگیری از رفلاکس موثر هستند. همچنین کنترل استرس و تعدیل فشارهای روانی در کنترل رفلاکس بسیار موثر است. ممکن است آدامس جویدن در بهبود علایم nدر بعضی افراد موثر باشد ‘ ‘: #e9967a;”>روش مناسب در برخورد با رفلاکس کدام است؟همانطور که گفته شد رعایت برخی توصیه های تغذیه ای، روش زندگی مناسب و کاهش استرس می توانند رفلاکس را کنترل کنند. اگر با این روشها در مدت کوتاه علایم بهبود چشمگیر نیابند بهتر است به پزشک مراجعه کنیم. پزشک معالج با توجه به علایم و انجام