فروش خانه در تهران

ساز، اندوخته و عرضه مسکن را در آینده کاهش خواهد داد به همین دلیل وزارت راه و شهرسازی به دنبال راهکاری برای بازگرداند رونق به بازار مسکن است تا از این طریق راه را برای گردش پول در این بخش باز کند و نقل ریلی وضعیت مناسبی ندارد اما در آینده باید حمل و نقل روزانه در حومه شهر‌ها با ریل انجام شود.آخوندی تصریح کرد: در کلانشهر تهران روزانه ۱۲۰ هزار خودرو بین تهران و کرج و در مسیر تهران قم روزانه حدود

روند درحالی است که دست‌اندرکاران بازار عقیده دارند این میزان رشد در حجم معاملات مسکن می‌تواند روند افزایشی در پیش گیرد؛ به گونه‌ای که بازار مسکن گام به گام از رکود خارج شود.معاون وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن و ساختمان در این باره گفته بود: روند آرام خروج از رکود بازار مسکن از بهمن ماه آغاز شده و پیش بینی می شود در سال آینده هم این روند ادامه داشته باشد.مظاهریان با تاکید بر اینکه پیش‌بینی رشد قیمت‌ها در این حوزه وجود ندارد، معتقد است افزایش قیمت در این بازار بیش از تورم عمومی در کشور نخواهد بود.به عقیده وی اگر طبق پیش‌بینی، قیمت مسکن متناسب با تورم سال آینده یعنی حدود ۱۵ درصد تغییر کند در حقیقت قیمت‌ مسکن به اندازه واقعی افزایش نخواهد داشت.حال باید دید با توجه به اینکه بخش مسکن یکی از مهم‌ترین مولفه‌های اقتصادی در کشور به شمار می رود بر اساس پیش بینی ها با تغییر در وضعیت اقتصاد کلان کشور شاهد بهبود وضعیت در این حوزه خواهیم بود و با خانگی کمترین مقدار است. کشورهای دارای رژیم های حرفه ای و ممتاز در حد وسط هستند. اگرچه باورش دشوار است افرادی که خواهان فرزندآوری هستند در فقدان کیفیت قابل قبول اسکان از پدر و مادر شدن خودداری کنند اما این مسئله می تواند بر تنظیم زمان تولد فرزند مؤثر باشد. ممکن است زوج ها زودتر از آنچه انتظار می رود صاحب فرزند شوند یا فرزندآوری را تا یافتن مسکن مناسب به تأخیر اندازند.آنچه به عنوان مسکن مناب جهت شکل دادن به خانواده ها رعایت می شود لزوماً در تمامی کشورها و در تمامی زمانها یکسان نیست. در اینجا فرهنگ نقش مهمی در درک این موضوع دارد که چگونه اسکان به یک مسئله تبدیل می شود. به نظر مالدر و بیلاری در کشورهای پهناور، صاحب خانگی (homeownership) مهمترین هنجار در شکل دادن به خانواده است. در نظری مشابه لاستر نیز بر آن است که از ۱۹۴۰ تا ۲۰۰۵ در ایالات متحده، پیش نیازهای هنجاری برای تدارک پدر و مادر شدن افزایش یافته که بیشتر شامل موضوعات مربوط به اسکان تقسیم می شود.یکی از بخش فصل‌ها تحت عنوان تدوین چشم انداز و جهت گیری‌های راهبردی در مطالعات طرح جامع مسکن است که در این بخش به بازار مسکن و زمین شهری پرداخته شده است.وزارت راه و شهرسازی در این بخش، بابرشمردن مشکلات فعلی بازار مسکن و زمین شهری، چند راهکار را هم برای آن پیشنهاد داده است.براین اساس در این بخش آورده شده است: کاهش نرخ مالکیت و افزایش نرخ اجاره نشینی در مناطق شهری از ۲۶ درصد در سال ۱۳۸۴ به ۳۵ درصد در سال ۱۳۹۱ قابل توجه است که در این دوره نرخ مالکیت در دهک اول از ۶۳ به ۵۸ درصد و در دهک پنچم از ۷۴ به ۶۴ درصد کاهش داشته است، این یعنی افت مالکیت در طبقات میانی حتی بیشتر از کم درآمد بوده است.دلیل این امر را روی آوری کم درآمدها به مالکیت مسکن در اسکان غیررسمی برای گریز از اجاره بهای سنگین می‌توان دانست. پس از دهک پنجم از کاهش میزان مالکیت با افزایش درآمد کاسته می‌شود تا در دهک دهم افزایش آن از ۷۱ به ۷۶ درصد مشاهده می شود.به رغم افت شدن داشته باشند.این مساله در حالی است که با توجه به کاهش محسوس قدرت تسهیلات بانکی در بازار مسکن در سال‌های گذشته عملا بخش عمده‌ای از تسهیلات دیگر توان حمایت از مردم را در خانه‌دار ندارند و وزارت راه در طول ماه‌های گذشته تلاش کرده میزان تسهیلات ارائه شده را افزایش دهد.این در حالی است که بانک مرکزی بارها در قالب گزارش‌هایی و تذکرات گوناگون اعلام کرده در حال حاضر بازارهای مالی ایران کشش افزایش قابل توجه تسهیلات مسکن را ندارند و نمی‌توانند طرح ابتدایی وزارت راه برای افزایش وام مسکن به ۸۰ میلیون را تحمل کنند.با توجه به ثابت ماندن تسهیلات مسکن در بسیاری از بانک‌ها و البته مشخص‌نبودن منابع اعتباری پیش‌بینی شده برای اجرای مسکن حمایتی هنوز مشخص نیست. مابه‌التفاوت سود مطرح شده از سوی عبده تبریزی چگونه پرداخت خواهد شد و آیا می‌توان انتظار داشت که مسکن حمایتی در سال ۱۳۹۴ بتواند بخشی از جامعه را صاحب خانه کند یا این طرح نیز مانند بسیاری از برنامه‌های