پلوریت

می‌شود ‘ ‘بیماری کیست هیداتیک توسط نوعی کرم ایجاد می‌شود که انتقال آن از طریق سبزی‌های آلوده است. برای اطمینان از انتقال نیافتن این بیماری‌ها، باید پس از پاک کردن انواع nسبزی، آن‌ها را در ظرف پر از چشم‌ها یا حرکات در سر و تنه از علائم مرگ مغزی هستند، اما با توجه به اهمیت این مساله، در اغلب موارد برای اثبات عدم فعالیت مغز نوار مغزی گرفته و حتی آنژیوگرافی از رگ‌های مغزی انجام می‌شود ‘ ‘دکتر

دارد ‘ ‘خشکی پوستخیلی‌ها از خشکی پوست شکایت می‌کنند. دلایل زیادی برای خشکی پوست وجود دارد. درست است که نوع پوست در وهله nاول یک مساله ژنتیکی است، اما باید بدانید که کمبود ویتامین‌های A و B نیز ممکن است باعث خشکی پوست شود. بنابراین لازم است‌ مصرف سبزیجات برگ‌دار، آجیل‌ها، غلات و ماهی‌های چرب بخصوص ماهی آزاد را افزایش دهید ‘ ‘شانکرویید یا شانکر نرم يك بيماري خاص مناطق گرمسيري می باشد. مخزن این عفونت انسان مي باشد. باكتري هموفيـلوس دو كـره اي (Hemophilus Ducreyi) عامل ایجاد کننده این بیماری مي باشد.در حدود ۲۰ تا۶۰ درصد زخم هاي دستگاه تناسلي در مناطق صحراي آفريقا و nجنوب شرق آسيا به علت ابتلا به بيماري شانكروئيد ايجاد مي شود ‘ ‘شانکروئید از آن دسته بیماری هایی است که شایع نمی باشد و از راه جنسی و بوسیله هموفیلوس دوکره ای ایجاد می شود. با تشکیل زخم دردناک در ناحیه تناسلی و لنفادنوپاتی اینگوینال این بیماری تشخیص داده می شود ‘ ‘این بیماری در مردانی که با جنس مخالف ارتباط جنسی دارند بیشتر دیده می شود و این بیماری را از شریک جنسی خود که اکثرا یک حامل بی علامت است دریافت می کنند ‘ ‘دوره ديسک کمر چه عوارض احتمالی در بيمار دارد؟- به طور كلي هيچ عمل جراحي بدون عارضه نمي باشد. اگر شدت بيماری در حدی باشد كه نياز به جراحی داشته باشد و جراح تبحر كافی داشته باشد. احتمال بروز عوارض پس از عمل جراحي خيلي ناچيز است ‘ ‘عوارض ناشی nاز عمل دیسک کمر عبارتند از ۱- عفونت ۲- چسبندگی اطراف رشته های نخاع ۳- قطع رشته های نخاع در حين عمل ۴- آزاد سازی ناقص رشته هاي نخاع حين عملاگر اين عوارض بروز كند، ممكن است بيمار بعد از عمل احساس بهبود پيدا نكند يا در موارد نادر، احساس كند درد و ضعف بيشتري پيدا كرده است.: #cc33a1;”>- چه توصيه هايي به افراد داريد؟- فتق ديسک كمر بيماري نيست كه به طور كامل قابل پيشگيري باشد، اما بهتر است تمام افراد سالم از برداشتن و جا به جا كردن nاشياي سنگين پرهيز كنند. انجام حركات ورزشي نيز مي تواند احتمال بروز بيماري فتق ديسک کمر را كاهش دهد.در صورتي كه درد كمر داشته باشيد و اين درد به داخل ران يا ساق تير بكشد، حتماً به پزشك متخصص مراجعه نماييد.: #cc33a1;”>- راه‌هاي درمان بيرون زدگي و پارگي ديسک كمر كدام است؟- اگر بيمار مبتلا به دیسک کمر به موقع مراجعه كند و هنوز بيماري هستند، فرد نیازمند کمک است: کار، مسیرهای رفت و آمد، مهدکودک و پرستار، کلاس ها، nشستشو، غذا درست کردن ،کارهای خانه …. همگی باعث می شوند که وقت کمی برای استراحت باقی بماند، مخصوصا اینکه شب ها هم به خاطر بی خوابی نوزادان نمی توان استراحت کرد ‘ ‘تعداد خانم هایی که این دورۀ افسردگی همراه با خستگی و ضعف مزمن را نداشته باشند، اندک است. ‘ ‘انجام بیش از حد تمرینات ورزشی برخلاف تمرینات ورزشی متمرکز نیز باعث خستگی می شود و می تواند با لاغر شدن، بی خوابی، خستگی عضلانی و تضعیف بیهودۀ سیستم عملکرد بدن همراه باشد ‘ ‘باید ریتم زندگی تان nرا آرام کنید، باید برای نشستن و استراحت کردن وقت بگذارید و به بچه ها و همسرتان بگویید «بس» است ‘ ‘بایستی برخی از وظایف مربوط به خانه را به همسر و بچه ها (البته هنگامی به اندازه کافی بزرگ شدند) سپرد و از وسواس در کارهای خانه دست کشید؛ نباید زیاد سخت بگیرید ‘ ‘از آخر هفته تان با عوض کردن آب و هوا بیشترین لذت را ببرید، می توانید با فرزندانتان پیاده روی کنید. حتی اگر در خانه می مانید، باید ریتم زندگی تان را تغییر دهید ‘ ‘فعالیت جسمی منظم این امکان nرا به ما می دهد وقت کار می کنید، باید روند زندگی خود را تغییر دهید. وقتی چرخه زیستی شما به هم می ریزد باعث می شود تا بیشتر غذا میل کنید. هنگامی که خیلی خسته هستید، بدنتان قرلین بیشتری تولید می کند که باعث ایجاد میل شدید به شکر و غذاهای چرب می شود. کمبود خواب نیز این هورمون را بیدار می کند. این مساله روی میزان ترشح کورتیزول تاثیر دارد و در انتها منجر به چاقی شکم شما می شود. در طول شبانه روز باید حداقل ۷ ساعت در شب بخوابید تا nاندام زیبایی داشته باشید ‘ ‘۲٫ورزش های سبکشاید یکهزار حرکت شکمی در شب باعث سفت شدن ماهیچه های شکم شوند اما با وجود یک لایه ضخیم چربی، هیچ گاه به نتیجه دلخواه نمی رسید. در کنار درازنشست هایی که انجام می دهید، تمریناتی نیز انجام دهید که دیگر ماهیچه های بدن شما را نیز درگیر کند و باعث فعالیت بیشتر سیستم قلبی و عروقی بدن شوند. به طور مثال، حرکت شنا بروید. این کار را ۳ تا ۴ بار با فاصله ۳۰ ثانیه انجام دهید. پیاده روی مستمر در طول روز نیز می تواند به nسوزاندن چربی های شکم کمک کند ‘ ‘۳٫شکر، دشمن درجه یکسوزاندن چربی های شکم ۸۰ درصد به خوراک شما بستگی دارد. باید کالری کمتر و پروتئین