کروتز فیلد جاکوب

در چشم می شود و این امر احتمال عفونت جدی چشم را افزایش می دهد بنابراین، هر روز لنز را از چشم ها دربیاورید، درست تمیز و محلول و ظرف نگه داری آن را هر ماه عوض کنید. در صورت تاری دید، قرمزی یا درد به آسیب دیدن رباط و معمولا به خاطر کشش و یا یک حرکت غیر طبیعی در مفصل به وجود می آید ‘ ‘رگ به رگ شدن و کبودی ها چه هستند؟رگ به رگ شدن باعث درد، ورم و عدم توانایی حرکت در عضو آسیب دیده می شود. همچنین

که با تغذیۀ مناسب و انجام فعالیت ورزشي تا سر حد امکان، از خود مراقبت کنید ‘ ‘برای حفظ وزن مناسب، به میزان مناسب کالری نیازمند هستيد. همچنین برای حفظ توانتان نیز به پروتئین کافی نیاز دارید. تغذیۀ مناسب می‌تواند به شما کمک کند تا حال بهتر و انرژی بیش‌تری داشته باشید ‘ ‘گاهی، به‌خصوص در حین درمان یا کمی پس از به پایان رسیدن آن، ممکن است اشتها نداشته باشید، ناراحت یا خسته nباشید، مزۀ غذاها به نظرتان به خوبی گذشته نباشد. علاوه براین، عوارض جانبی درمان (از جمله بی‌اشتهایی، حالت تهوع، استفراغ یا زخم‌های دهان) می‌توانند تغذیۀ مناسب را دشوارتر کند. پزشک، متخصص تغذیه یا یک مراقب دیگر می‌تواند روش‌هایی را برای مقابله با این مشکلات به شما پیشنهاد کند ‘ ‘بسیاری از بیماران معتقدند هنگامی‌‌که فعالند، حالشان بهتر می‌شود. پیاده‌روی، یوگا، شنا و فعالیت‌های از این دست می‌تواند شما را نیرومند نگه دارد و انرژیتان را افزایش دهد. nورزش می‌تواند حالت تهوع و درد را کاهش دهد و کنار آمدن با درمان را آسان‌تر کند. ورزش به کاهش استرس نیز کمک می‌کند. حتماً پیش از آغاز هر نوع فعالیت ورزشی، با پزشک خود مشورت کنید. دوازده ماه ادامه یابد، تیک مزمن محسوب می شود.تیکهای مزمن پایدار هستند و معمولاً انقباض ماهیچه در آنها بیش از حد و بسیار شدید است.این تیکها مشخصاً به صورت حمله های دوره ای صورت می گیرند و غالباً nشدت آنها ماه به ماه، روز به روز یا حتی ساعت به ساعت تغییر می کند. در حقیقت رفتار تیکی ممکن است برای هفته ها یا ماهها کاملاً محو شود اما دوباره ظاهر گردد ‘ ‘علتهازمانی اعتقاد بر این بود که تیکها علامت بیرونی احساسات سرکوب شده و تعارضات و کشمکشهای درونی اند. امروزه در بسیاری از نقاط جهان آن را ترکیبی از عوامل محیطی و زیستی می دانند.تقریباً در یک سوم موارد پایه ی ژنتیکی دارد اما در برخی حالات ممکن است این عادت از طریق تقلید به دست آید.همچنین مشخص nشده است که رفتارهای تیکی در زمان فشارهای عصبی افزایش می یابد که این امر به «تیک عصبی» منجر می شود ‘ ‘برای کاهش تنش های احتمالی کودکان، تا آن جایی که ممکن است برای ایجاد آرامش و اطمینان و حذف موقعیتهای فشارزا بکوشید و با آنان رئوف و مهربان باشید ‘ ‘تعداد تیک اغلب با کاهش فشار روحی، تقلیل می یابد ‘ ‘در میان مسائل متفاوت تربیتی که بسیاری از خانواده ها را های بزاق و همچنین افزایش ۳۰۰ درصدی ترکیبات سولفوردار همراه است که در نتیجه بوی بد دهان را به دنبال دارد. در حاملگی، یائسگی و بلوغ نیز به دلیل تغییرات هورمونی، بوی بد دهان وجود دارد. در nزمان گرسنگی نیز به علت فساد شیره پانکراس، بوی بد دهان وجود دارد که با مسواک زدن هم از بین نمی رود. فرآورده های گوشتی که پروتئین زیاد دارند نیز به علت تولید مواد سولفوردار باعث بدبو شدن دهان می شوند. در افراد مسن بوی بد هان به سبب تغییرات متابولیک و سایر علل نظیر کم آبی بدن، کاهش مقاومت به عفونت و کاهش اشتهاست. در حالت خستگی و ضعف که بدن نمی تواند محصولات زائد را با سرعتی بیش از سرعت تولید آنها دفع کند، نیز امکان بدبو شدن دهان وجود دارد. معمولا nافرادی که دهانشان بو می دهد، خیلی متوجه این موضوع نمی شوند چون گیرنده های بویایی خیلی سریع خسته می شوند. این گیرنده ها حدود یک ثانیه پس از تحریک به میزان ۵۰ درصد با محیط سازگاری می یابند وسپس با سرعت کمتری به سازگاری خود ادامه می دهند ‘ ‘روش های غیر مستقیمی وجود دارد که شما به کمک آنها می توانید تا حدی از بوی دهان خود آگاه شوید. روش اول این است که مچ دست تان ویتامین E و D استفاده كنید.گردو، بادام، دانه انگور و ماهی‌ های آب‌ های سرد منابع غنی ویتامین E بوده و همان ‌طور كه ویتامین D محافظ استخوان ‌ها است می ‌تواند محافظ عروق خونی و كاهش نفوذ پذیری سلولی نیز باشد ‘ ‘۳- مصرف مواد غذایی اسفنجی را كاهش دهید.برخی از مواد غذایی مانند گلوتن، كازئین و برخی nافزودنی ‌ها مانند امولیاست و امولزیفیانت می ‌توانند حبس آب را افزایش دهند؛ به همین علت مصرف آن ها توصیه نمی ‌شود ‘ ‘زیاد سرپا نایستیددر صورتی كه دچار ورم پا هستید مسلما اولین توصیه پزشك به شما پوشیدن جوراب‌ های مخصوص واریس است. این جوراب‌ ها چندان زیبا و راحت نیستند اما پوشیدن آن ها ضروری است. می ‌توانید این نوع جوراب ‌ها را از داروخانه تهیه كنید ‘ ‘در ضمن بهتر است بدانید زیاد ایستادن می ‌تواند ورم را شدیدتر كند، پس سعی كنید از ایستادن‌ های nطولانی ‌مدت در طول روز خودداری كنید ‘ ‘پنج ورزش مناسب برای ورم پاهر روز این تمرین ‌ها را باید مرتب و پشت هم انجام دهید:۱- روی یك صندلی بنشینید و یك توپ تنیس را زیر كف پا گذاشته و بدون آن كه به آن فشار بیاورید آن را حركت دهید و بچرخانید. این حركت را برای هر