کوتولگی

پروتز های سینه کم کم پائین آمده ودر نتیجه ای اثرات جاذبه ی زمین جای خود را پیدا کرده و به حالت طببیعی باز می گردند. اگر یک طرف سریعتر از طرف دیگر پائین آمد نیاز نیست که نگران شوید، چون این حالت بعضی سال یک بار کلونوسکوپی را انجام دهند. در ضمن انجام ورزش و مصرف غذای سالمی که چرب نباشد و کنترل وزن نیز برای پیشگیری موثر است ‘ ‘بهترین کار برای پیشگیری از بروز خونریزی گوارشی، انجام ورزش منظم و داشتن

موکول کنند ‘ ‘* منتظر تشنگی نباشید. به یاد داشته باشید انسان زمانی احساس تشنگی می‌کند که آب بدنش کم شده باشد ‘ ‘* از پوشیدن لباس زیاد به خصوص لباس تنگ، و از انجام ورزش شدید در هوای گرم و پر رطوبت nخودداری کنید ‘ ‘تا حد امکان سعی کنید بین ساعات ۱۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر بیرون نروید و در مکان‌های سرپوشیده به سر ببرید و فعالیت‌های بدنی شدید را به ساعات ابتدای صبح و عصر محدود کنید ‘ ‘* در هوای گرم تابستان از مایعات و آب میوه زیاد استفاده کنید و از مصرف قهوه، چای و انواع نوشابه خودداری کنید، زیرا این مواد باعث دفع بیشتر آب بدن می‌شوند ‘ ‘* استفاده از سبزی‌ها و میوه‌ها را در تابستان به جای غذاهای پرچرب و دیر هضم یا دارای پروتئین بالا در برنامه nغذایی خود قرار دهید. مصرف میوه‌ها و سبزی‌های سرشار از پتاسیم کمک می‌کند تا بدنتان خودش را با گرما تطبیق دهد ‘ ‘* حتی الامکان از کلاه و یا چتر در زیر نور آفتاب استفاده کنید ‘ ‘* با نوشیدن خاکشیر خنک با شربت آب‌لیمو خود را در قبال گرمازدگی محافظت کنید، زیرا خاکشیر دارای ماده‌ای ضد میکروبی است که در هوای سرد، پایدار و فعال می‌شود. خاکشیر باید به شکل یخ و فرآورده های دریایی تکمیل کنید زیرا این مواد (پروتئین ها) به جذب بهتر آهن غیر همینیک کمک می‌کنند ‘ ‘و یک نکتۀ مهم دیگر، خوراکی های سرشار از ویتامین C هم بخورید زیرا این ویتامین به خاطر خاصیتش در افزایش جذب آهن غیر همینیک معروف است ‘ ‘توجه!چای را با یک فاصلۀ nمنطقی بعد از غذا بنوشید !اگر برخی مواد غذایی باعث جذب آهن غیر همینیک توسط بدن می‌شوند، باید بدانید که برخی دیگر عکس این خاصیت را دارند ‘ ‘چای از جملۀ این مواد است. به بیان دقیق تر، تانین موجود در چای باعث کاهش جذب آهن هنگام هضم این عنصر می‌شود ‘ ‘بنابراین قرار دادن یک فاصلۀ زمانی منطقی بعد از غذا برای نوشیدن چای، از اهمیت ویژه ای برخوردار است، خصوصاً اگر دچار کمبود آهن هستید: پس حداقل یک ساعت قبل و یک ساعت بعد از غذا چای ننوشید. اما صبحانه nاستثناست و به خاطر منطق های سنتی، نوشیدن چای در این وعدۀ غذایی ایرادی ندارد ‘ ‘این روزها که در فصل پاییز و بارندگی قرار داریم، امکان خیس شدن کفش ها و نفوذ آب باران به داخل آنها و مرطوب ماندن پاها برای مدت طولانی یا کوتاه وجود دارد.. ‘ ‘به طور کلی با مرطوب شدن محیط داخلی کفش، شرایط مناسبی زنده شده است، ولی پرداختن جوانان به ورزش‌هایی مثل کوهپیمایی و اسکی آنان را در معرض بیماری‌های این فصل قرار می‌دهد که یکی از مهم‌ترین آنها گزش سرماست. یخ‌زدگی اندام‌ها که اسم علمی آن گزش سرماست در اثر حضور طولانی در سرمای خیلی شدید یا قرار گرفتن اندام‌های حساس مثل بینی، دست‌ها، گونه‌ها و گوش در معرض باد و بوران سرماست ‘ ‘یکی از روش‌های دفاعی بدن انسان در مقابله با سرمای محیط این است که رگ‌های محیطی تنگ می‌شوند تا حرارت بدن nحفظ شود. برای جلوگیری از آسیب اندام‌های انتهایی هرچند دقیقه یکبار رگ‌ها باز شده تا خون جریان یابد و دوباره بسته می‌شوند. زمانی که سرمای محیط شدید باشد و اقامت در سرما طولانی شود بدن انسان اندام‌های انتهایی را فدا می‌کند تا بتواند از سرمازدگی و مرگ جلوگیری کند ‘ ‘به این ترتیب رگ‌های محیطی یکسره منقبض می‌مانند و اندک‌اندک، خون کمی که در این رگ‌ها جاری است در مجاورت هوای سرد شروع به یخ‌زدن می‌کند. نکته‌ای که باید به خاطر سپرد این است که کفش و لباس nخیلی تنگ با فشار روی رگ‌ها می‌تواند این روند را تسریع کند. اندام یخ زده ابتدا دردناک شده و سپس بی‌حسی به آن اضافه می‌شود ‘ ‘- سیگار را ترک کنید. سیگار باعث تنگ شدن رگ های خونی می nشود و در نتیجه مواد مغذی به اعصاب محیطی کمتر می رسند ‘ ‘- داروهای هومیوپاتی (تحت نظر متخصص) نقش مهمی را در بهبود آسیب عصبی دارند ‘ ‘- گیاهان بابونه، رزماری و جینکو بیلوبا (Ginkgo biloba)، سیستم عصبی را تقویت می کنند ‘ ‘درمان در خانه- ورزش کنید.ورزش های کششی می تواند از سوزن سوزن شدن پاها جلوگیری کند. به یاد داشته باشید هیچ وقت برای مدت طولانی در یک وضعیت ثابت (مثل نشستن یا ایستادن طولانی) قرار نگیرید.کنار یک دیوار بایستید و کمی از آن فاصله nبگیرید. کف دستانتان را به دیوار تکیه دهید.یکی از زانوها را به سمت دیوار ببرید و آرنج خود را خم کنید. کف پای دیگرتان در تماس با زمین و مستقیم و صاف باشد.آنقدر به جلو خم شوید تا زمانی که کشش عضله ساق پای پشتی خود را احساس کنید. این تمرین را با پای دیگر تکرار کنید ‘ ‘- آب :پاها را در یک لگن پر از آب سرد قرار دهید. آب نباید یخ باشد. برای درمان بهتر، پاهای خود را حداقل دو بار در روز، در محلول آب و سرکه قرار دهید ‘ ‘- پماد فلفل تند :مقداری فلفل قرمز nتند را برداشته و آن ها را روی شعله آتش گرم