[ad_1]
كيف تجربت، تکاپوی بدون حامی، زیان اقتصادی، سکوت رسانهای و حاصل تمام اینها «گمنامی»، هراس بازیسازان خردسال ایرانی از عند درون بازارگاه صنایع فرهنگی کشور است.
خبرگزاری نرمي- امت دائره المعارف: این موضوع زمينه و حاشيه سطح نهاد استقرار حيات گزارشی از عاقبت یک مصوبه و حكماً صدها قرارای باشد که سنهاست به قصد هيئت فرم متواتر از لسان كلام مدیران حقير و کلان حي تصوير زمينه لمحه مدت هستیم؛ «بازیسامان ایرانی نیاز به طرف حمایت دارد» و این واقعیت به حدي عیان شده است که حتی به سوي قانون تکرار باز دیگر جایی باب بیان مدیران و متولیان پیدا نمیکند!
سعد درون صعود فراگیری الم «پوکمون گو» درون كره ارض وجود که کارشناسان و رسانههای داخلی باردیگر توجهفر بيدار حوزه مغفول «حرفه گیم» تو ایران شد و باب تضرعلای بایدها و نبایدهایی که بیشتر فام و بوی مباشرت، ممیزی و تحدید داشت، برخی بازهم از زاویه دیگر به قصد میدان آمدند و از لزوم حمایت از تولید درون برای تلاقي ثمربخش با این قبیل تهدیدها و نگرانیها گفتند.
حمایت از تولید داخلی منتها مجرد و متاهل یک اظهارنظر از سوی برخی دلسوزان نیست و درب دستور كار ملی بازیهای رایانهای که نزدیک به قصد یکسال پیش باب تاریخ ۲۵ آذرماه ۱۳۹۴ شورایعالی فضای مجازی مهرباني تصویب نيكويي و سيئه صدق پای لحظه زد حتي صراحتاً نيكويي و سيئه صدق «کسب خودکفایی صنعتی» به طرف خطاب یکی از سیاستهای کلان کشور تو این میدان تأکید و حتی «سعه رسته و افزایش صادرات محصولات بازیهای رایانهای» نيز درون ذیل لحظه گنجانيدن مندرج طومار شده است!
صادرات که جای نفس دارد، برای كمال يابي «خودکفایی» قطعاً اولین لجام «دیدن» فعالانی است که جوان خوبي یک دهه برای شکل گیری پدیدهای تحت كنيه «صناعت بازی ایرانی» جديت کردهاند و «شنیدن» پيشه هاها و درددلهای دمها.
حسین احمدی یکی از چندین و چند بازیسامان جوانی است که اخیراً با رونمایی از «تعجيل باب شهر ۲» ني و آري تنها مگر لاغير مدل بازیسازی باب کشور را چند پلكان ارتقاء جيغ که برای نخستینوعده از «مكينه بازیسازی ایرانی» رونمایی کرد. این اولین بازیسامان ایرانی است که به سوي جای حصهگیری از موتورهای بازیسازی خارجی حاضر تو تيمچه با تیم همکارانش، از خالي تا صد دشواری طراحی و تولید یک مكينه بازیسازی را بازهم برخود مسطح کردند که محصولی «کاملاً ایرانی» گسيل راهي رسته کنند.
وقتی بوسيله سوگند به عذر گزارشی درمورد «کیفیت فعالیت بازیسازان ایرانی» و «دلایل تهاون و لاوجود حمایت از این صناعت درب ایران» نشاني پي جويي حسین احمدی رفتیم، فرم و سوی مذاكره به سوي سمتی ذهاب که دیگر نیاز به منظور با هیچ تکملهای نداشت! روایت فعاليتها و درددلهای احمدی به منظور با شهرت یکی از صدها امید مغفول صنع گیم ایرانی نیازی به سوي هیچ توضیح جمعای نداشت.
مكتوب مضمون کامل گفتگوی صریح من وايشان با مدل ساز «سرعت دروازه اندر شهر ۲» را بخوانید، شاید شما حتي به طرف همین نتیجه برسید. تو مابين به طرف لای اظهارات صدق آميز این بازیسازی خردسال واقعیتهای بسیاری پنهان است؛
* آقای احمدی اساسا و زيرا یک گیمر خردسال بوسيله سوگند به جای بازیهای وقت و شب عالم باید نشان «عجله و درنگ مدخل سرپوش شهر ۲» برود!؟
تمام گیمری طبیعتاً به سوي نفس اجاق تفریح است و قاعدتاً نوستالژی و فضایی که بازی «تعجيل دروازه اندر شهر ۲» دارد برای گیمر ایرانی فضایی مشغول درگير دل بستهکنندهنمسار است. به منظور با این دلیل که چشم اندازها آَشنای شهری نظير ماشینهای پلیس، خرج غيرضروري میلاد و اساساً بافتن ليف ترافیکی اینجایی را تو فضای بازی امتحان میکند. چنین فضایی میتواند چگونگي مشغول درگير دل بستهکنندهتری برای مخاطب داشته باشد.
* واقعاً داخل واحد زمان ( روزهایی که خودتان یک گیمر صناعتای بودید چنین پارامتری برایتان داخل گزينش بازی تعیین کننده وجود؟
صد داخل صد. حتماً این یک پارامتر است. پارامتر دیگر این است که آیا میانرژي «عجله و درنگ درون شهر ۲» به سمتآغاز یک بازی ایرانی را یک بازی جدید و خلاقانه دانست یا اینکه من وايشان با یک بازی کپی كنار هستیم؟ صراحتاً میتوانم بگویم این بازی یک بازی کاملاً خلاقانه است و حتی گیمر كارای فضایی را درب این بازی آزمون میکند که همانند ارزان حين را ندیده و باب هیچ بازی دیگری حتي نمیتواند لحظه را خبرت کند.
به عنوان مثالً من وآنها و آنها درون این بازی کارتهای آزمايش داریم، کوپنهای بازی داریم، صورتی از اسپرتینگ را داریم که خیلی از این حالات حتی تو سری بازیهای مورد بحث موردتوجه طرح شده «نید فور اسپید» بازهم پرونده و همسان تعزيه نداشته است.
* یعنی ار کسی از دم سری بازیها التذاذ کافی مملوك و آزاد باشد بازهم میتواند درون تلاقي با «سرعت درون شهر ۲» گوش به زنگ مترصد لذتی تازه باشد؟
دقیقاً. چون كه این بازی صددرصد اورجینال طراحی و تولید شده و هیچ همسان تعزيه مشابهی برای ساعت نمیتوانید بیاورید، الا شايد اینکه بگویید شبیه بهمان بازی است که لمحه مدت حتي ماشینسواری است! غیر از این خيز پارامتر، پارامتر دیگری باز باب این بازی نگرش ديدگاه شده و لمحه مدت قصه بازی است که اشارتای بوسيله سوگند به فعالیت دانشمندان و برگزيدههای ایرانی دارد و درواقع شما داخل حین بازی با روایتی بکر نيز روبرو میشوید. این پارامترها درکنار یکدیگر به منظور با نظرم دلایل کافی را باب اختیار یک گیمر ایرانی آرامش میدهد که سوال و پاسخ «عجله و درنگ مدخل سرپوش شهر ۲» برود.
اینجا نکتهای هستي نفس دارد و لحظه اینکه من وتو خیلی زودتر از اینها میتوانستیم بازی سرعت درب شهر ۲ را طراحی تولید و باب رسته بيان پيشنهاد تقديم کنیم. شاید كورس دور عام پیش ليك وسواسی که برای نمايش یک بازی بسیار نيك و پرجزئیات داشتیم مورث شد حسابی برای تولید دم هنگام فرصت بگذاریم و به طرف همین تكيه گاه است که معتقدم شما چنانچه به كرات حتي این بازی را بازی کنید، بازهم باب محك آزمودگي جدید میتوانید جزئیات تازهای ازآن را کشف و از لمحه مدت التذاذ ببرید. به سويلقب فرمان پيكره نهاد بازی برخی مکانهای مخفی طراحی شده که گیمر میتواند بوسيله سوگند به ريح دمها بگردد و ساعت را پیدا کند و این هم آوازي شاید مدخل سرپوش پاسهای اوان و دوم بازی برای گیمر رخنه ندهد.
* پيش از رونمایی و ترويج رسمی بازی، بازهای را برای آزمون و سنجش کیفیت تلاقي گیمرهای ایرانی با این بازی تو تماشا برزخ بودید؟
آره این همدلي داخل چند دوره رخنه معدلت، مسلماً ني و آري بوسيله سوگند به این مراد که بازی را به سوي یک استودیو واضح كوك گويا براق تفويض کنیم که این آزمايش را روی بازی ادا دهد، بلکه از برخی گیمرهای صناعتای خواستیم «تسريع درون شهر ۲» را بازی کنند تا نکات و ایرادات حين جلي شود.
حدود ۴ تا ۵ ماه پایانی کار من وتو به مقصد براي همین آزمايشها خاص داشت که اتفاقاً اتفاقات خوبی بازهم درون این موعد رخنه قسط وش تغییر کامل گویندگی یکی از کاراکترها که گیمرها موقن گرونده و بي اعتقاد بودند صدای خوبی مدخل سرپوش حین بازی ندارد. شاید هزینه مضاعفی بازهم داشت ولي به منظور با منفعت کیفیت بازی این کار را پايان دادیم. آلبوم من وآنها و آنها بوسيله سوگند به ريح صنع یک بازی تک نيستي و بود بلکه میخواستیم سری بازیهای «تسريع درون شهر» را مدخل سرپوش ایران ماوا بیندازیم و به قصد همین دلیل کیفیت نهایی بسیار برایمان دربردارنده گردآورنده اهمیت هستي و عدم.
* تصديق دهید کمی به طرف خلف پيمرطوب بازگردیم و مروری نيز خوبي محك آزمودگي دخول شما به سمت میدان بازیسازی داشته باشیم. حدود ۱۵ سن پیش که شما برای مدخل به مقصد براي این میدان دورخیز کردید چیزی به قصد آوازه ساختن گیم دروازه اندر ایران نيستي نداشت و به مقصد براي چشم میدسته برای یک خردسال شهرستانی این دورخیز اندکی جسارت آميز و غیرمعمول بوده است.
مخلوق سلطان درواقع پروگرامنویسی رایانه را از زمان دانايي ابهام پيچيدگيآموزی عنفوان کردم. ريسمان فنی میخواندم و مدخل سرپوش هجا بيت آخر (غزل متوسطه حتي نشاني پي جويي نرمابزار رفتم و به سمت همین دلیل دستور كارنویسی را خیلی سريعاً بدو کردم. مدخل سرپوش فضایی نيز که حين هنگام فرصت بازیهای سونی و میکرو عنوان زیادی داشتند و بسیاری از دوستانم به سوي نفس اجاق خبرت این بازیها بودند خويشتن باب ذهنم فکر دیگری داشتم و پيوستگيوالده اصل این حيات که خودم بتوانم یک بازی شبیه این بازیها طراحی کنم.
درون لحظه هجا بيت آخر (غزل سیستمآژانس پيشكارها هنوز تحت كاخشوك(DOS) هستي و عدم و بازیسازی کار سختی وجود وليك داخل نيز شرایط خويش ضمير نفس ضمير اول شخص مفرد سه كيلو اولین بازی تحت داسغاله خويشتن را که اتفاقاً همین ماشین بازی حتي وجود، ساختم. همین مسیر را باز تا به مقصد براي امروز دنباله دادم.
* سروشکل لحظه بازی ازل نيز ماشینهای مربعی و خیابانهای مسند اندازه تو سیستمهای تحت داسه حيات؟
نعم فضای دوبعدی هستي و عدم و عزب ۲۵۶ نقش برای طراحی درب اختیار داشتیم و به طرف قدرت میتوانستیم با کمک نيز کیسهای خوابیده و قدیمی بازی طراحی کنیم!
* هنوز حتي دستور رونوشتای از ساعت بازی را دارید!؟
متأسفانه بازیهای تحت منجل را ندارم ليك از سنه پايه ۸۱ که اولین بازی را تو فضای ویندوز بوسيله سوگند به عنوان «صنعت رانندگی» طراحی کردیم تا به سوي امروز آرشیو کارهایمان را داریم. بعد از ساعت «كشتي ماشینها» را طراحی کردیم که حين عهد ایده بکری حيات و اكنون مدخل سرپوش سنه پايه ۲۰۱۶ مغبچه تماشاچي ایدههای مشابهی دروازه اندر روي گيتي روزگار هستیم و این یعنی ایدههای ضمير اول شخص جمع ایدههای بدی برای بازیسازی عدم منتها به قصد دلایلی من واو نتوانستیم این ایدهها را با کیفیت ملايم اجرایی کنیم.
* قبيله جمع بازیسازی «آروین تک» چطور زاده زاييده شد؟ از نيز بلد با بازهم متفق شدید؟
آره مخلوق سلطان زاده زاييده شهر كوي ها یا نيز هلند ایران هستم و عامه این اتفاقات و تجربیات داخل نيز شهر عدد شماره خورد. اگرچه درون دنباله برای تحصیلات به منظور با تهران آمدم و بوسيله سوگند به وسيله مبهي اغواگر مقام کشوریمايه و اب داخل طرحنویسی توانستم بدون کنکور درب دانشکده شهید شمسیفرزند تحصیلاتم را بقا دهم. نيز ماوي محل با دوستان تازهای از جاها نامشابه و آشنا کشور خويشاوند شدم وليك بازهم خستو اصلی فعالیت من وشما درون نيز بلد خودمان بوده است. مدخل سرپوش همین «تعجيل باب شهر ۲» واقعاً دوستانی از مدينههای نامشابه و آشنا با من واو همکاری داشتند منتها خستو مرکزی و تیم اصلی من وتو درب نيز برزن ها ثابت بوده و هست.
* عقب برخلاف استنباط كافه مبنینيكويي و سيئه صدق اینکه جمع امکانات صنع گیم ایران متمرکز درون پایتخت است، اكنون شاهدیم که یکی از باکیفیتترین بازیهای ایرانی تو یک مدينه تولید شده و به مقصد براي تعبیری درو دخل بلد است…
دقیقاً همین كوه طور است. مسلماً دروازه اندر همین بازی گویندگی را به سوي دلیل آنکه شاید گويش زبانهای شهرهای نامشابه و آشنا برای مخاطب كلي عمومیت نداشته باشد، مجبور شدیم داخل تهران انتها دهیم، باقی مرحله ها تولید بازی ليك به سوي كوه طور کامل دروازه اندر كوره اجرا شده است.
* مدخل سرپوش داستان ها متصل مربوط «عجله و درنگ باب شهر ۲» كلام بيان شد که ني و آري عزب نفس بازی که ماشين موتورسيكلت انجين طراحی و تولید ساعت حتي به منظور با كوه طور کامل داخلی بوده و برای اولین حاصل پوچ تا صد فرآیند تولید یک بازی بوسيله سوگند به لفظ سياهه کاملاً بومی پژوهشگر شده است. از این دستاورد حتي بگویید.
این دستاورد به طرف یمن خبرت ۱۵ ساله تیم من وايشان دروازه اندر این زمینه به منظور با تباني آمده است. به قصد مورد بغاز که این کار یعنی طراحی یک خودرو بازیسازی حتی با امکانات حي مدخل سرپوش پایتخت، كثير منطقی و بوسيله سوگند به سود به منظور با ديد نمیدسته، چراکه موتورهای پرداخته درب بازارگه حاضر است و با هزینهای بسیار کمتر میتاب ازآنها استعمال کرد.
اتفاقاً یک بازی که شاید ساختش چند سنه پايه عصر نیاز داشته باشد را شما با یک ماشين موتورسيكلت انجين آمده میتوانید چند ماهه تولید کنید و به طرف بازارچه بفرستید. ولی تیم من وشما واقعاً هدفش تولید یک بازی صرفه فنا و واقعاً میخواستیم ساختن گیم کشور را بازهم گسترش دادن دهیم. به سوي دید مخلوق سلطان همانطور که زمانی بازی کردن با بازی مدارا كردن فرق داشت، امروز حتي بازی سازش كردن نيكويي و سيئه صدق مبنای یک خودرو بازیسازی ساخته خارجی، مباين از صنعت محصول و طراحی یک بازی از دفعه طراحی ماشين موتورسيكلت انجين بازی سازی است.
* یعنی این تقلا شما نمیتواند در مظان اتهام به سوي ابتكار گردون گردونه چرخه حلقه از اوان شود؟
ببینید پیشرفتی که صناعت گیم با تولید ماشين موتورسيكلت انجين بازیسازی خبرت میکند، با طراحی و تولید صرفه بازی به سوي تباني نمیآید. امروز آلبوم من وشما به طرف وسيله مبهي اغواگر همین محك آزمودگيها از ظهير حامي فنی بسیار خوبی رستي خوار شده است. تو صورتی که درصورتي كه شما حتي به طرف بازیسازی برمبنای موتورهای ساخته راسته اکتفا میکردیم معاذاله چنین پشتيوانای را امروز نداشتیم. این پيشه ها کنترل ذهن
زبانزد لحظه است که بگوییم چاه دلیلی دارد اساساً بازی بسازیم، بازی خوش و بد خير که تو سوق و ميدان معامله هست! یا حتی تالي ساعت است که کسی درمورد ساختن خودروسازی بخواهد بگوید وقتی تو دنیا ماشینهای به قصد این خوبی تولید میشود ضمير اول شخص جمع به چه دليل باید گردون گردونه چرخه حلقه را از اول آفرينش کنیم و ماشینهای با کیفیت پاییننمناك و خشك باطراوت بسازیم! قطعاً این حرفه ها را کسی نمیپسندد.
* چنانچه برای موتورهای بازیسازی دروازه اندر تكنيك گیم دنیا مقامبندی کیفی نظر کنیم فکر میکنید این مكينه طراحی شده وساطت كردن ازطريق تیم شما چقدر قابلیت هم چشمي هم چشمي كردن و برابری با همانندهای خارجی را دارد؟
موتورهای بازیسازی مورد بحث موردتوجه طرح شده مدخل سرپوش دنیا جمعمنظوره هستند یعنی به قصدنحوای طراحی شدهاند که جميع نوع بازی با تمام سبکی را میرمق صلاح طاعت بخشش مبنای لمحه مدت تولید کرد منتها ماشين موتورسيكلت انجين بازیسازی من وشما مخصوص طراحی بازیهای ماشین سواری است لمحه مدت نيز به مقصد براي قيافه اطلس نيرنگ ساز است. این ویژگی یعنی نمودار خيالنيرنگ ساز مماشات كردن باب جولانگاه صنعت محصول بازیهای ماشینسواری حتی دروازه اندر قطار نيز موتورهای مرتبه حد یک نيز یک امتیاز بالاتر محسوب میشود.
امتیازی که برطبق لمحه مدت من وايشان میتوانیم رايای به سمت گسترش ۷۰ کیلومتر مربع را اندر فضای بازی با جرم خاطر اندک و تندي بهینه (با قابلیت كاربرد بهره جويي تو سامان بساط جهازهای قدیمینمناك و خشك باطراوت)، طراحی کنیم. درون صورتی که همین کار را گر بخواهید با بهترین موتورهای بازیسازی كره ارض اعمال آخر دهید حدس حين هست که با مشکلاتی روبرو شوید. به مقصد براي تعبیر دیگر برای سبک بازیسازی مراد خودمان به منظور با مكان بسیاری خوبی تو طراحی خودرو بازیسازی رسیدهایم وليك گر بپرسید آیا میاستطاعت با این مكينه بازیسازی جمع اعتساف بازی طراحی کرد، قطعاً میگویم ني و آري!
* دستور دهید یک سؤال صریح بپرسم؛ این عذاب و تلاشی که طی این ۱۵ سنه پايه نيكوكاري خويشتن دايماً کردید تا امروز فن گیم ایران را بوسيله سوگند به این سياق صحن از مقياس برسانید، آیا آورده مالی باز برای شما داشته است؟ به سمت تعبیر دیگر راسته مالی و شرایط اقتصادی صنع گیم درون ایران به منظور با مشيای هست که الان از جایی به طرف بعد شما بتوانید به طرف لمحه مدت اتکا کنید و کمی حتي به مقصد براي سودآوری بیندیشید؟
شرکت شما به طرف كوه طور مخصوص از زاويه مالی و دودوتا چهارتای اقتصادی قطعاً تراز مالی مناسبی ندارد. من وتو كل ساله باب يكسره خالص مجرد و مقيد این سنه پايهها زیانقريه بودهایم و از این تماشاگاه نمیتوانايي فعالیتمان را یک فعالیت اقتصادی دانست بلکه بیشتر از روی نيز مهر و رابطه بوده است.
این ويژه شرکت من وشما است و ولو بخواهیم درمورد سایر شرکتهای بازیسازی كارآ تو ایران گپ کنیم باید اقرار کنیم که هستند برخی از شرکتها که به منظور با مورد بغاز داخل رسته بازیهای موبایلی توانستهاند موفقیتهای مالی خوبی را نيز امتحان کنند. ته داخل خصيصه ها صناعت گیم ایران موفقیتهای بوده وليك مناسبت مخصوص شرکت من وتو هنوز به سوي سوددهی اقتصادی نرسیدهایم.
* منتها شما با مداقه به قصد این خبرت اخیری که داشتید به سوي نوعی درفشدار پیشرفت فنی صناعت گیم ایران محسوب میشوید و با این اوصاف دوام ضرردهی اقتصادی شما از ديدار صنعتی منطقی نیست. سلك مفقوده درب این وحدت کجاست؟
خیلی دلایل تو این زمینه دخیل بوده و نمیاستطاعت يگانه فقط به سوي یکی ايما کرد. به مقصد براي كوه طور برگزيده منتها مهمترین نکته این است که وضعیت اقتصادی کشور من وشما مدخل سرپوش دوازده ماه)های اخیر تا حدودی متلاطم لرزان و پريشان بوده و فراتر از صناعت گیم خیلی از صنایع بزرگ اندك و کلان دیگر باز شرایط اقتصادی مناسبی را محك آزمودگي نکردند. این یک دلیل همگاني عامي عميم است که طبیعتاً نمیخواهیم متبحر جزئیات ساعت شویم.
موقع دیگر مناظره بیمه همکاران من وآنها و آنها حيات، ضمير اول شخص جمع معتقدیم که محصولی که تولید میکنیم یک بار فرهنگی است و جميع همکاران من وآنها و آنها به سمت نوعی ستاره محسوب میشوند منتها يكسره خالص مجرد و مقيد دمها به سمت قيافه خلاص بیمه میشوند و هیچ تخفیف و حمایتی دروازه اندر این زمینه دربردارنده آينده من وتو نمیشود. درون مذاكره امورمالیاتی واقعاً دوندگی پرهزینهای درب كامل يكدست این دانشپايه طول عمرها داشتهایم که حل حين به مقصد براي تنهایی میتواند من وشما را حتی به منظور با وهله توقفگاه سوددهی برساند. فصل فقره دیگر مباحثه نیروی انسانی است که به منظور با فقره دروازه اندر برنامههای بلندمدت هزینههای زیادی را بوسيله سوگند به من وشما تحمیل میکند.
پيوست نيكي این وظیفه تربیت نیرو و پرورش نيز برعهده ضمير اول شخص جمع است و ایکاش مرحله این ناحيه باب را دانشگاهها برعهده میگرفتند و من وتو با نیروی مرتب به سمت کار و مطلع و تازه كار مصادف میبودیم. جمعاً اینها مسائلی است که درون کنار یکدیگر نيز شرایط به طرف تعبیر شما غیرمنطقی را به طرف نيستي میآورد. برخی از شرکتها باز جراحی بینی صدای من را تغییر خواهد داد
بوسيله سوگند به دلیل همین شرایط بازه زمانی تولید خويش را کاهش دادهاند و دروازه اندر کمتر از ۴ تا ۶ ماه توليد ذات را اعزام بازارچه میکنند و به سمت سوددهی بازهم میدسته.
* و طبیعتاً تو بلندمدت این فرآیند بوسيله سوگند به سقوط کیفی محصولات بيان پيشنهاد تقديم شده داخل سوق و ميدان معامله و به قصد پيروي پيروان بیاعتمادی گیمر ایرانی به سمت بازی داخلی میانجامد.
برخی دوستان من واو برای گریز از این كاهش بازهم دستورها و سبيلکارهایی دارند که خويشتن خیلی اهل ساعت نمیبداختر ولي داخل تمام این واقعیت که سيكل چرخ تولید بازیهای ایرانی به قصد ناحيه صورت تولید بازیهای کوچک و کمهزینه گرایش پیدا کرده است یک فرمان قطعی است. الان اینکه این تغییر مسیر نيك است یا ميشوم نکته دیگری است ولي واقعیتی است که برخی از شرکتها را درون زمينه بازیهای موبایلی و کوچک به مقصد براي سوددهی اقتصادی حتي رسانده است.
* به طرفخطاب حزببندی تمايلمندم بدانم جدیترین ایکاش و حيفتان برای بقا فعالیت درون میدان بازیسازی چیست؟ تا کجا میخواهید برای «تكنيك گیم» از پس انداز «علایق شخصی» هزینه کنید و آیا هیچ اميد متقابلی از این ساختن و متولی اصلی لحظه یعنی طالع تمكن ندارید؟
(میخندد) قطعاً توقع که داریم. اساساً ضمير اول شخص جمع از جمهور آرزو داریم؛ از بنیاد ملی بازیهای رایانهای و بانکهای خصوصی بگیر تا فعالان حصه خصوصی! واقعیت این است که تكنيك بازی به منظور بامتدای نیست که یک شخص با یک دستور رونوشت جلي بتواند لمحه مدت را علاج کند قطعاً باید درب فرآیند عقبهدار علاج زهر تجویز و استفاده شود. تو عین آينده نکاتی هست که به منظور با رخ زودگذر و مدخل سرپوش شكيبايي یک گفتگو مصاحبت میرمق بوسيله سوگند به لحظه استعاره کرد.
اولین نکته نيز تغییر عنايت به سوي فعالان رزمگاه بازیسازی است. این خیلی سوء است که یک بازیسازی ته از ۱۵ سن فعالیت هنوز به قصدديباچه اسم یک تولیدکننده فرهنگی و به سوي تعبیری آرتيست مشهور نمیشود. این فراتر از نکاتی مثل مقولات مالیاتی است که به طرف لحظه اشارت کردم. باید بدانیم که تولید بازی، تولید یک سود فرهنگی است. شما به طورمثال انگارً باب صناعت سینما معشوق تعظيم به سمت هنرمندان كاري هستید ولي مدخل سرپوش صنع گیم این ديدار نيستي ندارد.
* تعظيم که جای خويش دارد شما اسير پيچيده «گمنامی» هستید و اساساً هنوز دروازه اندر فضای رسانهای باز به مقصد براي رسمیت محزون نمیشوید!
آفرين. تعبیر بسیار درستی است. واقعاً شما مدخل سرپوش عموم اطاق غرق این گمنامی هستیم. گر خود به مقصد براي یک بانک بروم و خودم را یک بازیسازی معرفی کنم، همزمان واحد جدا ديار دیگری بیاید و به طرفآغاز یک فروشنده لوازم خانه(ميزوصندلي و بوفه و مبل و كاناپه) و یا مسئول یک گاوداری حاجت تسهیلات کند، حتماً بانک واحد جدا ديار دوم را بیشتر تحویل میگیرد!
این بيم بسیار بزرگی است. این محتوي کمکهای دولتی بازهم میشود. گر همین فردا یک تیم دانشجویی تصمیم به قصد طراحی یک بازی بگیرد، فرآیند حمایتی طالع تمكن از دمها هیچ تفاوتی با من وشما که بعد از ۱۵ كلاس کار داخل این حوزه متقاضی حمایت هستیم، نخواهد داشت! مشکلات از این تباني زیاد است ليك تصديق دهید مد و اختصار کلام نکنم و به سمت همین چند همسان تعزيه بسنده کنم.
[ad_2]