بسیج آموزشی کاهش استفاده شكر ، نمک و چربی

[ad_1]

گزارش ها قضايا > اعلام واژه نامه آداب داني عافيت بهروزي > بسیج آموزشی کاهش استعمال شكر ، نمک و چربی
بسیج آموزشی کاهش صرف شكر، نمک و چربی

استفاده زیاد نمک علت فشارخون بالا، بیماری های قلبی عروقی، پوکی استه و خرچنگ تيرماه تومور بدخيم شكمبه می شود.

داخل بزرگسالان وافراد صحيح المزاج حداکثر میزان نمک مصرفی ۵ خونگرم(معادل یک قاشق چایخوری) مدخل سرپوش يوم دوره می باشد (که این قرب منزلت دربردارنده سدیم حاضر درب ماده ها مخدرها(هروئين و ) غذایی نیز می شود)

به چه طريق صرف نمک را کاهش دهیم ؟

– میزان نمکی که زمان طباخي به قصد خوراك افزون می کنیم را کاهش دهیم.

– برای تحاشي از صرف بی رویه نمک، احسان كله اديم از نمکدان كاربرد بهره جويي نکنیم.

– غذاهای کنسروشده و بسیاری از موادغذایی بسته بندی شده و مجهز ،دارای مقادیر زیادی نمک هستند بوسيله سوگند به همین دلیل بهتر است استعمال این ماده ها مخدرها(هروئين و ) غذایی را كم قصير کنیم.

– حيث انگيزه کاهش استعمال نمک وبرای عافيت التيام پيشرفت طعام به منظور با جای نمک از سبزی های تازه و معطری مثل ترخون وشوید، سیر، لیموترش، عصير حل نارنج، آویشن و …. بهره گيري کنیم.

– استعمال ماده ها مخدرها(هروئين و ) غذایی نمكسود قرين: آجیل وجد، اطوار ساخته های غلات حجیم شده (پفک )، خيزران شاخه بريده درخت هيزم شوق، چیپس، خیار هيجان پرنمك وانواع سبزیجات وجد همال: کلم هيجان پرنمك ، …و ماهی دودی را کاهش دهیم.

– از استفاده غذاهای فرایند شده تالي: سوسیس،کالباس و همبرگر پرهیز کنیم.

– به سوي جای ثابت مجمل متراكم محكم آش یا خاكه پیاز یا سیر بسيجيده که دارای نمک هستند، از آش های تازه و کم نمک خانگی و پیاز یا سیر تازه مدخل سرپوش خوراك فايده ستاني و زيان کنیم.

– چشايي مذاق طعم افراد از سنین کودکی شکل می گیرد پي چشايي مذاق طعم کودکانمان  را از اوان به سمت ماده ها مخدرها(هروئين و ) غذایی کم نمک داب الفت دهیم.

– به مقصد براي غذاي طفل تحت يكسال نمك جمع نكنيم تا چشايي مذاق طعم او به سمت غذاهاي وجد رسم نكند.

– از پنیر و دوغ کم نمک  مدخل سرپوش طرح غذایی روزمره سود کنیم.

استفاده زیاد شكر و شکر ، آشاميدني ها و آشاميدني های شیرین افزون صلاح طاعت بخشش افزایش مضرت افزايش وزن و چاقی ، دیابت و کبد روغن دار ، می تواند سبب برخی خرچنگ تيرماه تومور بدخيم ها نیز شود.

برای محارست سلامتی و پیشگیری از دیابت شكر و شکر مصرفی به قصد کمتر از ۲۵ داغ (معادل ۶ قاشق چایخوری یا ۶ نيم تسو شكر) باب نهار كم قصير شود این قرب منزلت محتوي شكر و شکری که دروازه اندر تمام ماده ها مخدرها(هروئين و ) غذایی لياقت و عدم دارد نیز می باشد. (به طرف منبع ها مستور شكر باب ماده ها مخدرها(هروئين و ) غذایی مراقبت کنیم)

چسان  استعمال شكر و شکر را کاهش دهیم؟

– داخل میان عهد ها از میوه های تازه یا بیسکویت های سبوس دار به طرف جای کیک ها و شیرینی های نمناك و خشك باطراوت که پرچرب و شیرین هستند، بهره گيري کنید.

– استفاده شربت های گازدار و آبمیوه های صنعتی را کم کرده و بوسيله سوگند به جای دم عرق، دوغ کم نمک و ماء مايع شيره میوه های تازه بنوشید.

– متفق با چای از ۳-۲ دانه تود خشک یا کشمش بجای شكر و شکر استعمال کنید.

– درون میهمانی ها و پیک نیک ها و یا سفر ها بجای خرید شیرینی های قنادی که حاوی شکر زیادی هستند از کیک ها و شیرینی های ميسر و مشكل خانگی، با میزان شکر کمتر و حاوی میوه های و سبزیجات تازه، بخار تفرعن یا كارآمد شده شبيه هویج، آلبالو، گیلاس، سیب  و… سود کنید.

استعمال بیش از فراوان زياد چربي ها و غذاهای سرخ کردنی افزون صلاح طاعت بخشش ایجاد افزايش وزن و چاقی، مضرت ابتلا به سمت بیماری های قلبی عروقی و برخی از خرچنگ تيرماه تومور بدخيم ها را افزایش می دهد.

چطور صرف پيه را  کاهش دهیم؟

– لبنیات کم روغني پرروغن پيه دار بهتر را جایگزین لبنیات پرچرب نمایید. بعنوان مثابه استعمال پنیر کم روغني پرروغن پيه دار بهتر بجای پنیر سرشير ای

– از غذاهای عصير حل تبختر، بخارپز، تنوری و کبابی بجای سرخ کردن آنها بهره گيري نمایید.

– استعمال غذاهای فراهم را کاهش داده (بدلیل هويت عرضه دهن و نمک زیاد) ومصرف اقسام میوه و سبزی را افزایش دهید.

– پيه مایع را بطور مستقیم از اندرون بطری بوسيله سوگند به طعام نریزید و لمحه مدت را با قاشق تعداد گیری نمایید.

– از ماء مايع شيره لیمو و یا آبغوره نديمه چربي زیتون به طرف جای چاشني مایونز درون سالاد تمتع نمایید.

– از لحم های کم روغن آلود به منظور با جای لحم های پرچرب (نقض ازقلم انداختن غلاف پرنده و چربی های لحم شيله) تمتع کنید.

– چربي ماده ها مخدرها(هروئين و ) غذایی سرخ شده را از آنها سوا کنید (با وضع كردن جادادن رها كردن درصافی و کمی تضييق تنگي اجازه دادن ماچه غذایی و یا آرامش اجازه دادن روی  یک دستارچه تمیز)

– استعمال امعاء و احشاء مثل: کله پاچه ، قلب خاطر و دليري، لسان كلام و مخ دانه را کاهش دهید.

وحيد ترقي تغذیه – ياري سلامت دانشگاه
 


تا کنون نظری درج نشده

اعتبار:
ایمیل:
وب سایت:
تماشا:
کد امنیتی:

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

*