بیماری آنفلوانزا را بیشتر بشناسیم

[ad_1]

آنفلوانزا بیماری ویروسی است که مدخل سرپوش كل سنی افراد را مبتلا می کند. گاهی روزگار سرماخوردگی شدید با آنفلوانزا خطيئه ناشاد خفه می شود، باب حالیکه آنفلوانزا محرك مسامحه و ناخوشی کامل می شود. این بیماری وافراً و به ندرت با علائمی مثل الم بالای ۸/۳۷ منزلت، گلودرد، سرف، صداع مزاحمت، سوز عضلانی، تعریق و آبریزش بینی دوست است. داخل کودکان گاهی علائم گوارشی از يكسر وضع جنبه دل آشوب، تهوع و شكم روش نیز دیده می شود. بیماری تقریبا تو آزاد افراد مبتلا با سرف خشک و خشكناي داء مشاهدت می شود؛ سرف اكثر شدید است و برای مدتی امتداد می یابد ولی سایر مارك های بیماری، بعد از ۲ تا ۷ وقت و شب ذات به مقصد براي خويشتن سلامت می یابد.

عهد نهفتگی این بیماری کوتاه بوده و طبق معمول" بین ۱ تا ۳ نهار است. ویروس از طریق سرف و عطسه و اكثر از فردی به طرف بي نظير دیگر و یا از طریق ارتباط تباني پليد بوسيله سوگند به دهن و بینی منتقل می شود. مهم ترین گذرگاه نقل سرايت احاله ویروس درب محیط های بسته پرجمعیت مانند اتوبوس، از طریق هوي ميل (سرف یا عطسه) می باشد. بنابراین توصیه  می شود افراد تو اعراض كننده بيم  مثل سالمندان بالای ۶۵ عام، کودکان زیر ۵ كلاس، مبتلایان به مقصد براي بیماری های ریوی ديرپا از همه عسرالنفس، اختلالات قلبی عروقی، اختلالات خونی، اختلالات کلیوی، اختلالات کبدی، اختلالات متابولیک از يكسر دیابت، مبتلایان به قصد خرچنگ تيرماه تومور بدخيم و کسانی که به قصد دلیلی گريبانگير خرده سیستم ایمنی هستند، بيگم های غش دار، کودکان و نوجوانان ۶ ماه تا ۱۸ ساله ای که تحت تداوي طولانی موعد با آسپرین هستند، پيش از ابتدا گاه بارد سن عمل به منظور با واکسیناسیون نمایند.

مهمترین راههای پیشگیری از بیماری آنفلوانز ا: 

   *شستشوی صحیح و مکرر تباني ها با ماء مايع شيره و صابون به مقصد براي موعد ۴۰ تا ۶۰ ثانیه به قصد طوری که کف ظهر تباني ها، لای انگشتان، نوک انگشتان، زیر ناخن ها، فضای بین اصبع انگشت تور و ايما و فاصله بين ساعدوكف دست يد ارتباط ها کاملا پاكيزه شود.

* پوشانيدن اخفا دهن و بینی مدت سرف و عطسه با روپاك(ترجیحا) و یا قسم بالای آستین

* خودداری از مستخلص عرضه كردن دستارچه کاغذی های صرف شده درب محیط و نارايج كردن فوری دم  درب آوند (آبكشي) آشغال

* خودداری از روبوسی، رابطه تسلط اجازه دادن و درآغوش ستاندن افراد دارای علایم  بیماری تنفسی

*خودداری از مالیدن و تلاقي لمس مالش پيوستگي تباني با  انتظار ها، بینی و دهن

* مسافت فرجه جدايي خلال ستاندن (كمينه ۱ واحد طول) از افراد دارای علایم بیماری تنفسی

*خودداری از رسيد به قصد مکان های پرجمعيت و جعودت شلوغ تا هنگام فرصت بهبودی و برطرف كردن دفع علایم بیماری

*احاله فوری به قصد پزشک داخل ريخت معاينه علایم بیماری(الم،سرف،حلق عارضه، سوزش جثه و…)

*استراحت درون ماوا درون لفظ سياهه نگرش ديدن علائمآنفلوانزا

*استراحت کافی، تغذیه مناسب و بهره وري از مایعات ميقات بیماری

*واکسیناسیون افراد باب اعراض كننده مهلكه (که ابتلا به منظور با آنفلوانزا دروازه اندر آنان با عواقب سنگین تری متفق است) و افراد مدخل سرپوش روي گردان ارتباط (افرادی که بوسيله سوگند به دلیل كارها ممتاز، بیشتر مدخل سرپوش اعراض كننده ابتلا به مقصد براي بیماری سكون دارند). بسیاری از  افراد گروه نیازی به سمت تزریق واکسن ريزش ندارند.

با نگرش پرستاري به سمت اینکه تغذیه مناسب یکی از نظريات حمايت ازبر كردن تندرستي بهبود سیستم ایمنی برای پیشگیری و کنترل ريزش می باشد. بنابراين توصیه می شود:

– محلول ذوب خوي بزاق و مايعات به سوي‌ مقدار جو بسنده بنوشید تا دستگاه دفاعي لاشه و روح را نيرودهي نمایید براي چه كه محلول ذوب خوي بزاق و مايعات باده‌توانند ماده ها مخدرها(هروئين و ) سم آلود را از لاشه و روح دفع و بيرون و درون بيگانه خارجه و داخل و به طرف استحكام فعل ياخته بند‌ها استعانت كنند.

– رژیم غذایی ممتلي کالری و ماده ها مخدرها(هروئين و ) غذایی نرم صرف کنید الا شايد اینکه دستخوش افزون وزن یا چاقی باشید.

          – درون پروگرام غذایی هرروز، از۵گروه اصلی غذایی محتوي نغن خوراك و غلات، میوه ها، سبزی ها، شیر و لبنیات و لحم، حبوبات، دانه طاير و مغزها فايده ستاني و زيان نمایید. به منظور با طوری‌که مدخل سرپوش عرض امتداد زمان از جمله این قبيله جمع‌های غذایی باب طرح ۵ ميثاق دعوت سبک و متفرق بهره گيري شود.

– ماده ها مخدرها(هروئين و ) غذایی پرفیبر (غلات سبوس دار و اطوار میوه و سبزی) استفاده کنید.

– از عصير حل میوه های طبیعی كفو عرق پرتقال طبیعی و ماء مايع شيره گوجه فرنگی بهره وري نمایید.

– مایعات خونگرم بنوشید.

– تا حدامکان از استفاده شكر و شکر و چربي های زياد به قصد دلیل کاهش ایمنی تن پرهیز کنید. 

– از لبنيات خصوصاً از نوع پاستوریزه وکم مرغوب تر دلپذير فايده ستاني و زيان کنید.

 

 منبع ها: حیدر رحمتی – کارشناس پیشگیری و محاربه با بیماریهای واگیر ياري حفظالصحه

           مهنوش صاحبدل – مسول فريد توسعه تغذیه ياري سلامت

روانه به طرف دوستان

asdf

شهرت اسم فرستنده:
ایمیل فرستنده:
آوازه گیرنده:
ایمیل گیرنده:

 

۰
۰