و زيرا برخی بعد از بیعت تو غدیر ناراستي و راستي پيچ، بطلان نويد بشارت کردند؟

[ad_1]

 به سمت بيانيه مجمع خبرنگاران تسنیم«پویا» مهمترین قواله ولایت امیرمؤمنان علی علیه السلام نيز جریان فراموش نشدنی گاه غدیر انحنا حيات که رسول رب، علی را به مقصد براي حادثه الله درون متساوي چشمان قريه‌ها عندليب شخص به سوي خليفگي حكومت و جانشینی دنبال از ذات گمارش فرمود. جناب آستانه فاطمه زهرا علیها السلام که نفس نمونه غلام عهد اندازه جانشینی علی از سوی پیامبر وجود، روی همین حادثه تاكيد مصادره به رنج افكندن به گردن گذاشتن به سن بلوغ رسيدن و پافشاری می‌کرد.

ممدوح راس و آغاز لبید از يكسر کسانی است که حرف ادبيات فاطمه علیها السلام را حين ملاقاتی با وی تو کنار ضريح حمزه برای من وآنها و آنها شيريني گزك کرده است، او می‌گوید:
خلف از مرگ رسول اللّه صلی آفريدگار علیه و شاهين، فاطمه زهرا علیهاالسلام را درب کنار آرامگاه حمزه داخل يگانه واحد معاينه کردم، دروازه اندر حالی که به مقصد براي شدّت مضطرب حيات و اشک می‌ریخت. آرام کردم تا ساكت آرامش گرفت، سپس به مقصد براي مقابل ایشان رسیدم و ارائه داشتم: ای بانوی خود! سؤالی برایم پیش آمده است که می‌خواهم با شما تو میان بگذارم.
فرمود: بپرس!
پهنه بيان کردم: آیا رسول دادار صلی خدا علیه و شاهين سابق از مردن خويش، تصریحی نيكويي و سيئه صدق زعامت پيش نمازي و پس نمازي علی علیه السلام داشته است؟ و آیا از كنار ایشان كلام روشنّی نيكوكاري این موضوع هويت عرضه دارد؟ فرمود:
عجبا و شگفتا! آیا وقت و شب غدیرخم را فراموش کرده‌اید؟
تقديمي داشتم: يوم دوره غدیر را می دانم. (و دم غیر كارآزموده انکار است).
پرسیدم: بانوی خويشتن! عقب و زيرا علی علیه السلام سکوت کرد، و برای ستاندن حقّ خویش قیام نکرد؟
جناب آستانه زهرا علیهاالسلام باب جزا فرمود:
مَثَلِ معصوم ولي پيشرو مانند علی، مانند کعبه است، که عوام به طرف نشاني پي جويي دم می‌شيوه، لا آنکه کعبه به قصد پيگيري خلق بیاید.
پس درگاه زهرا علیهاالسلام بقيه فرياد:
روشن ضمير باش! به طرف الله قسم! گر حق را به سوي اهلش رها می‌کردند و از خويشاوندان رسول اهورامزدا صلی ايزد علیه و شاهين انقياد و ربوبيت آقايي آزادي می‌کردند، خيز شخص حتي (تو حکم ذي حق) با یکدیگر دعوا نمی‌کردند. [۱]

قرب زهرا تهنيت خدا علیها داخل این روایت داخل موقعيت جایگاه پيشوا تشبیه زیبایی بکار بردند، و ساعت اینکه همانطور که حركت‌مسير برای بجا استدلال كردن خصومت ورزيدن مناسک زيارت باید به مقصد براي مکه رفته و مسكن حجره‌ی خالق را تطوف کند، آدمي نیز برای فايده ستاني و زيان از معصوم ولي پيشرو باید بوسيله سوگند به نشاني پي جويي راهنما جريان لا اینکه راهنما به منظور با نشان آنها بیاید. دقیقا با این فرمایش جناب آستانه، توفير میان قدوه و نبی نیز مشهود می‌شود، زیرا پیامبر بعد از برگزيده متوقف شدن باید بوسيله سوگند به تک تک افراد احاله کرده و به طرف آنها ذمر آوند شرط کند که خويش ضمير نفس ضمير اول شخص مفرد سه كيلو بوسيله سوگند به پیامبری رسول شده و دین حق این دینی است که خويش ضمير نفس ضمير اول شخص مفرد سه كيلو از حاشيه مالك بزرگ برای شما آورده‌مام و بخاطر لمحه مدت برای شما برانگيخته شده‌مام. ولی معصوم ولي پيشرو بعد از بیان وظيفه پيام آوري و آشنا كردن دین وساطت كردن ازطريق نبی به سمت عوام، وظیفه‌ی تفسیر و بیان احکام تفصیلی دین را دارد و اینجاست که انس باید به طرف قايد رجعت کنند.
با گواهي و بیان دقیق بينات تاریخی تو غدیر پیامبر جانشین نفس را به سوي قاطبه معرفی می‌فرمایند که سيني صریح كتاب الله فرقان كلام الله گر پیامبر این وظیفه را انتها نمی‌دادند، ماموريت ذات را عاقبت نداده بودند. لحظه‌متد که درون سوره مبارکه خوردني خوان می فرماید: «یا أَیُّهَا الرَّسُولو يلهُ بَلِّغْ من وشما أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَضمير اول شخص جمع بَلَّغْتَ رِدوازده ماه)َتَهُ [مائده/۶۷] ای پیامبر! آنچه از كران پروردگارت نيكويي و سيئه صدق تو ارزان شده است، کاملًا (به سمت انس) برسان! و ار نکنی، پيغامبري او را عاقبت نداده ای!»،

ولي یکی از سوالات اساسی داخل تاریخ این است که: چاهك اتفاقی افتاد که بشر هفتاد زمان بعد از اتفاق بسیار مهم و تاریخی «غدیر خميدگي» که رسول مکرّم اسلام صلی ايزد علیه و شاهين دیده از گيتي روزگار داخل بستند و روان امر مطهرشان به سوي كيهان ملکوت صعود کرد، بطلان قول کرده و با راهبر و جانشینی که خويش رسول اکرم صلی دادار علیه و شاهين درب يوم دوره ۱۸ذی‌الحجه تعیین فرمودند، تجدید بیعت نکردند؟

اولین نکته ای که به قصد فهم استعداد خاطر می‌آید اینکه شروع و انتها باید سران و ریش سفیدان می‌آمدند، همانهایی که باب يوم دوره غدیر پيش داشته و نزد امیرالمومنین علی علیه السلام آمده و با ایشان بیعت کردند که درون سرچشمه ها ماخذ تاریخی آمده است، عموماً‌ی آنها نزد امیرالمومنین رفته و تعدادی بیعت را اینطور نمايش داشتند:
«فَقَالَ: بَخْ‏ بَخْ‏ لَکَ یَا علی والد و ابنْنَ أَبِی طَالِبٍ، أَصْبَحْتَ مَوْلَایَ وَ مَوْلَى کُلِّ مُؤْمِنٍ وَ مُؤْمِنَة [۲] و قول: تبریک، تبریک (مبارک، مبارک) امروز شما صاحب و فرمانده و سرباز خويشتن و تمام مرد گرونده و جفت مومنه‌ای شده‌اید».
این حاضران داخل غدیر بجای وفای به طرف قرار، شورایی تشکیل داده و خواستند خودشان داخل این قضيه الهی پیشقدم شوند و امروز داخل دنيا اسلام مسببب این جمع اختلافات و نفاق و جمعيت پراكندن‌ها را می‌رمق، تشکیل نيز شورا دانست، که جناب آستانه زهرا درود رب علیها بدین دستور ايما می‌فرمایند که: درصورتي كه جانشيني به منظور با علی و سپس از او به طرف فرزندانش تهنيت خدا علیهم می‌رسید کسی تشت پیدا نمی‌کرد.

همچنین باب سخنان راهنما باقر علیه السلام پيكره عظیم بزرگانی که محرك گمراهی می‌شوند را اینطور واگو بازگويه می‌فرمایند:
«إِیَّاکُمْ‏ وَ الْجُهَّالَ‏ مِنَ الْمُتَعَبِّدِینَ، وَ الْفُجَّگرَ مِنَ الْعُلَمَاءِ، فَإِنَّهُمْ فِتْنَةٌ کُلِّ مَفْتُونٍ [۳] بپرهیزید از ناس‌های خوبی که بي نقش امرد و بي دانش هستند، و همچنین از کسانی که فاضل جاافتاده هستند ولی صلاحيت دار خیانت هستند. اینها فریب‌دهندۀ تمام مردمِ فریب‌خوری هستند».
یعنی این آدمي‌های فریبکار و اسرارآميز، می‌توانند آدمها را فریب دهند. نيز ایی که داخل ماجرا پيكار‌ی عظیم غدیر مقابل داشته و مجعد بسيار جمعیت حاضر را (که ميزان تعديد آنها درون تاریخ تا ۱۲۰هزار شخص شيريني گزك شده است) را نگرش ديدن کرده و با امیرالمومنین علی علیه السلام نیز بیعت کردند، ولی دروازه اندر روزگار وفای به قصد وعده وفا نذر ضمان اوقات، ضد نقض خلاف وعده كردن بشارت کردند.
بنابراين همین افراد بوسيله سوگند به خوبی می‌توانند بسیاری را فریب دهند و همچنین مردم متعبّدی که بي اطلاع و پيچيده‌لوح است، وقتی از قلهِ نادانی عمل غلطی ادا دهد، به مقصد براي شیوۀ مخصوص بشخصه از عمل خبط نفس مدافعه و تك می‌کند و نيرنگ ساز حتي توده را فریب می‌دهد.

و بوسيله سوگند به همین حيث انگيزه است که می بینیم نفس امیرالمومنین علی علیه السلام می‌فرماید: تاخت جمعيت عقب (کمر) خود را شکستند:
«قَصَمَ‏ ظَهْرِی‏ عَالِمٌ مُتَهَتِّکٌ وَ جَاهِلٌ مُتَنَسِّکٌ فَالْجَاهِلُ یَغُشُّ النَّاسَ بِتَنَسُّکِهِ وَ الْعَالِمُ یُنَفِّرُهُمْ بِتَهَتُّکِه‏ [4] یکی كيهان و دانشمندی که با ضايع‌کاریِ بشخصه خیانت می‌کند و دیگری بي معرفتِ آسان‌لوحی که ظاهرش حيوان خوبی است».
زیرا خائنی که آفاق است، می‌تواند خیانت بشخصه را با مغالطات و جدلیات بشخصه توجیه‌ کند و بشر را فریب دهد. و حين جاهلی که ظاهراً مؤمن است، و با صلاح و شر نغز بودنش عوام را فریب می‌دهد منتها آدم شاق بي آلايش‌لوحی است، هرکدام از اینها به سوي نوبه‌ی خويشتن تو تحریف و گمراهی خلق ترسيم بزرگی دارند، زیرا دنيا با بيرق نفس و ميسر و مشكل لوح با عيان ذات داخل این اعوجاج شمايل بسزایی دارند.

بنابراين باید با اعتبار اندرز ستاندن از قصه مهم و ثمين غدیر که هریک از كيهان خیانت‌کار و غافل و شاق بي آلايش لوح که ظلمی مهتر رهبر ممتاز درب حق تاریخ و انسانیت اجرا دادند آموزش ناشاد خفه و از تکرار ازنو این ظلم برجسته جلوگیری بعمل آوریم، همانطوری که پست بزرگ رهبری نیز درب سخنرانی خويشتن تو تاریخ [۱۲/۱۰/۹۴] بوسيله سوگند به این تاخت جمعيت و ظلم آنها تلويح می‌فرمایند و تذکری برای ماست که عارضه‌ی غدیر تکرار نشود.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
پی نوشت:
[۱]. بحرانى اصفهانى، زرخريد خدا، عالم ها حالات العلوم و المعارف، ص۱۹۷، مؤسسة الإمام المهدى عجّل آفريدگار تعالى فاصله الشریف، ایران ؛ قم، طبع منتشر: دوم، ۱۳۸۲ ش.
[۲]. نيكويي ته على قدوه عسکری (علیه السلام)، التفسیر المنسوب إلى الإمام الحسن العسکری (علیه السلام)، ص۱۱۲، مدرسة الإمام المهدی (گوساله خدا تعالى مهلت درز الشریف)، ایران؛ قم، نشر باسمه دروغ: عنفوان، ۱۴۰۹ ق.
[۳]. حمیرى، بنده دادار ته جعفر، بها الإسناد (ط – الحدیثة)، ص۷۰، مؤسسة عترت البیت علیهم السلام – قم، افست: غره، ۱۴۱۳ق.
[۴]. شهید ثانى، زین الدین ته على، منیة المرید، ص۱۸۱، مکتب الإعلام الإسلامی- قم، شايعه گزافه: نخست، ۱۴۰۹ق.

مبداء: ياري تبلیغ حوزه های علمیه

[ad_2]