تلاش غرب برای نجات اوکراین؛ شروع دوره آموزشی تانک آبرامز در آلمان

آمریکا و متحدانش از جمله آلمان در تلاش برای عدم شکست اوکراین برابر روسیه، از شروع دوره کاربری و نگهداری تانک «آبرامز» خبر دادند.

تلاش غرب برای نجات اوکراین؛ شروع دوره آموزشی تانک آبرامز در آلمان

به گزارش گروه بین‌الملل گلستان، اولین گروه متشکل از ۴۰۰ نظامی اوکراینی آموزش عملیات و نگهداری تانک‌های آمریکایی «آبرامز» را در آلمان آغاز کردند.

وبگا «پراودا» روز شنبه گزارس کرد ۴۰۰ نظامی اوکراینی آموزش به کارگیری تانک آبرامر را روز جمعه در پایگاه‌های آموزشی آلمان آغاز کردند.

در این آموزش علاوه بر نحوه هدایت تانک‌های آبرامز، آموزش نحوه سوخت گیری و نگهداری این تانک‌ها پوشش داده خواهد شد. آمریکا ۳۱ تانک را برای استفاده نیروهای اوکراینی به آلمان می‌فرستد و پیش بینی می‌شود ۱۰ تا ۱۲ هفته طول بکشد. مقامات آمریکایی گفتند که تا پاییز این تانک‌ها آماده جنگ در میدان نبرد می‌‌شوند.

شروع آموزش تانک به ارتش اوکراین یک هفته پس از آن صورت گرفت که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به متحدان ایالات متحده گفت که به خلبانان اوکراینی اجازه می دهد تا با جنگنده‌های «اف-۱۶» آموزش ببینند. دولت بایدن قصد خود را برای ارسال تانک به اوکراین در ژانویه اعلام کرد.

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا اعلام کرده است که کشورهای غربی بیش از ۲۳۰ تانک و ۱۵۰۰ خودروی زرهی دیگر به اوکراین ارسال کرده‌اند. این تسلیحات برای مجهز کردن 9 تیپ زرهی اوکراینی به این کشور ارسال شده است. 

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونستک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرده و گفته است که قصد تصرف اراضی اوکراین را ندارد.

دولت اوکراین اما استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را «تجاوز و حمله به تمامیت ارضی» خود خوانده است. به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

در تحول دیگر نظامی، منابع خبری از رهگیری چند تیر موشک اهدایی انگلیس  و آمریکا به ارتش اوکراین توسط ارتش روسیه خبر دادند. خبرگزاری «رویترز» گزارش کرد که  نیروهای روسیه روز شنبه  ۲ تیر موشک کروز دوربرد «سایه طوفان» را که توسط انگلیس به اوکراین ارسال شده بود، رهگیری کردند(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید