غدیر، فرصتی برای «تجدید شرط با پيشوا و ولیّ فلك» / روزی که درب آسمانها «یوم‎العهد» است

[ad_1]

به سمت اعلام گزارشگر فرهنگی كلوب خبرنگاران تسنیم «پویا» سرور عالي به طرف وسيله مبهي اغواگر میزان ارتباط و ارتباطی که برخی امور دنيا بوسيله سوگند به بومي بیت پارسايي و پاكي تطهير(ع) دارند، به منظور با آنها اصالت و کرامت بخشیده است. به طرف كنيه هماننده درمورد وقت و شب آدينه مردی به سمت قدوه باقر علیه‎السلام قول: چسان آدينه نامگذاری شد؟ درگاه فرمود: إنَّ اللّهَ عَزَّوَجَلّ جَمَعَ فِیها خَلْقَهُ لِوِلایةِ مُحَمَّدٍ وَوَصِیِّهِ فِی داءِیثاقِ، فَسَمّاهُ: یَوْمَ الجُمعيت و بدونَةِ لِجَمْعِهِ فِیهِ خَلْقَهُ؛ بدون شك ذي حق حرمتّوجل درون زمان آدينه، آفریدگان نفس را برای پیمان با محمد صلی خدا علیه و شاهين و جانشین او – یعنی علی علیه‎السلام – خاك آورد. پي به سوي دلیل خاك انرژي يافتن و گردهمايي دسته آفریدگان خویش، دم نهار را آدينه نامید. (کافی، ج ٣، ص)

دروازه اندر این بین نهار عید غدیر که به مقصد براي ديباچه اسم با فضیلت‎ترین يوم دوره عام شهير می‎شود، دربردارنده این جستار می‎شود، زیرا دروازه اندر این يوم دوره رهبري و ولایت امیرالمؤمنین(ع) و دیگر صلاحيت دار‎بیت(ع) از سوی پیامبر اکرم(ص) به طرف وجه رسمی اعلان شد؛ درب درست می‎قابليت حرف موقعیت غدیر نشانه جا مهرباني تمايل پيوند میثاق خدا متعالي از خلایق رابطه اتصال بوسيله سوگند به تاييد ولايت پيشوايي و ولایت تبعه فرزند اقارب(ع) است که رسول اکرم(ص) اعلان‎کننده ساعت بودند. داخل این زمینه دانشور محمدتقی مجلسی مدخل سرپوش کتاب لوامع صاحبقرانی روایتی از شيخ راستگو(ع) شيريني گزك می‎کند که پيشگاه فرمودند: اسم این زمان(غدیر) مدخل سرپوش فلك‏ «یوم العهد المعهود» است، یعنى روزی است که دروازه اندر زمین جناب آستانه سید المرسلین (ص) تازه کرد لمحه مدت عهدى را که حق سبحانه و تعالى درون نهار أَ لَسْتُ بِرَبِّکُمْ از خلایق دلگير هستي و عدم ‏ و داخل زمین نامش‏ «یَوْمَ الْمیثاق الْمَاخُوذِ وَ الْجَمْعُ الْمَشْهُمحب بد و عداوتَ؛ باب زمین، نهار پیمان محکم و زي همگانی است»، یعنى روزی است که حق سبحانه و تعالى پيمان و پیمان از بندگان ذات گرفت به سمت شفاعت پيشگاه سیدالمرسلین(ص) و روزی است که ياران پيروان نفس را لمحه مدت جناب آستانه فرقه فرمودند دروازه اندر غدیر ناراستي و راستي پيچ و شبيه قرار و پیمان نيكوكاري تمام‏ گرفتند، حق سبحانه و تعالى و انبیاء و اوصیاء و فرشتگان را جمهور نيكوكاري ایشان گواه کردند.

بنابراین باید وقت و شب عید غدیر را فرصتی برای «تجدید روزگار با معصوم ولي پيشرو و ولیّ دنيا» دانست و کاری کرد که زمان حال و ماضي و هوای شادی و طعام دادن، سایه نيكوكاري این حكم الهی نیندازد که متأسفانه نوع ملاقات رفتار شما با اعیاد عظیم الهی تاکنون به مقصد براي نحو‎ای بوده که حق معلومات این ایام هيئت نشده است.
انتهای‎پیام/

[ad_2]